تبلت Transformer Prime 700T با نمایشگر تمام اچ دی رسما معرفی شد
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت ایسوس قصد دارد امسال یکی از بازیگران اصلی بازار تبلت ها باشد. بعد از معرفی اولین تبلت چهار هسته ای حالا این شرکت مدل جدیدی را معرفی کرده که نام کامل آن Asus Transformer Prime TF700T است و دارای یک نمایشگر 10.1 اینچی تمام اچ دی با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل است.

نمایشگر این تبلت از فناوری SuperIPS+ استفاده می کند و بقیه مشخصات مانند تبلت ترانسفورمر پرایم است. با پردازشگر چهار هسته ای و حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی. البته در مدل جدید سیگنال وای-فای و بلوتوث هم بهبود یافته است.

دوربین هم ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی است. این تبلت همراه با اندروید 4.0 و با قیمت ۵۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایتی و ۶۹۹ دلار برای ۶۴ گیگابایتی از سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

نمايشگاه های CES همواره ميدان رقابت اندازه ها در مقياس های ميليمتری هستند و محصولات مختلفی با قابليت های گوناگون، از شرکت های مختلف مهمان این ميدان هستند. اين بار شرکت فوجیتسو با دو قلو های افسانه ای ويژه ای پا به نمايشگاه گذاشته است.

 


اسمارت فون و تبلتی که علاوه بر ضد آب بودن لقب باريک ترین ها در جهان را به خود اختصاص داده اند. اسمارت فونی با مدل ES IS12F و ضخامت ۶.۷ ميليمتر که ۱۰۵ گرم وزن دارد، مجهز به سی پی یو ۱.۴ گیگا هرتزی و يک دوربین ۵ مگاپيکسلی است و می تواند به مدت ۳۰ دقيقه در عمق ۱.۵ متری آب قرار گرفته و بدون آنکه آسیب ببيند، به کار خود ادامه دهد. البته ادعای باریک ترین اسمارت فون فوجیتسو را چندان نمی توان درست دانست، زیرا دیروز Huawei هم اسمارت فون هایی با ضخامت ۶.۶ میلیمتر را در CES رونمایی کرد.

 


صفحه نمايشگر این گوشی ۴ اينچی و از نوع WVGA AMOLED است. یافته های فوجیتسو خبر از آن می دهد که بیشتر آسيب های تلفن همراه به دلیل فرو رفتن ناگهانی در آب و یا ضربه و پرتاب است. اکنون با در نظر گرفتن دو فاکتور باريک و ضد آب بودن در این محصول سعی دارد تا طرفداران خود را جذب کرده و آسیب های احتمالی را به حداقل برساند.

 


در کنار این اسمات فون يک تبلت ۱۰ اينچی با ضخامت ۱۱.۳ ميليمتر نیز ديده می شود. این تبلت نیز مجهز به پردازشگر دو هسته ای بوده و با سیستم عامل اندروید 3.2 (هانی کام) کار می کند. اين محصول نيز همانند اسمارت ذکر شده ضد آب بوده و از بهترین کيفيت تکنولوژی لمسی (حتی در آب) برخوردار است

 


خبر های دقیقی از زمان ورود این محصولات به بازار در دسترس نیست. اما به نظر می رسد که ورزشکاران رشته های آبی و گيک هایی حرفه ای که زیر دوش هم نمی خواهند از گجت های شان جدا شوند، از طرفداران پرو پا قرص این محصولات به شمار روند.


|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

hands-on-with-vizios-laptops-desktops-and-10-inch-tablet

یکی از بخش های جذاب نمایشگاه CES2012، محصولات شرکت Vizio بوده است. شرکتی که به تازگی سراغ لپ تاپ ها و تبلت ها رفته است. محصولات ویزیو با طراحی عالی و منحصر به فردشان توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. بنابراین باید کم کم نام این شرکت را جزو تولید کنندگان تبلت و لپ تاپ بدانیم.


در کنار سایر محصولات، تبلت ۱۰ اینچی این شرکت نیز با طراحی ایده آل و جذابش مورد توجه بوده است. این تبلت با یک نسخه سفارشی شده از اندروید Honeycomb ارائه شده و طبق اخبار منتشره به زودی به نسخه ای پایدار آپگرید می شود.


در حال حاضر نسخه ۸ اینچی این تبلت ها عرضه شده و در دسترس است. از زمان و قیمت عرضه این نسخه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

یکی از محصولات پاناسونیک در غرفه CES تبلت قرص و محکم Toughpad است که در نوامبر سال گذشته آن را معرفی کرده بود. این تبلت ۱۰ اینچ که اندروید هانی کام را بر روی خود دارد، برای استفاده در شرایط سخت و تحمل فشار و ضربات طراحی شده است. به گونه ای که شیرو کیتی جیما در کنفرانس خبری پاناسونیک برای نشان دادن استحکام این تبلت، آن را از روی سن پایین انداخت.

صفحه نمایش لمسی خازنی این تبلت برعکس بسیاری از نمونه های موجود در بازار، مات بوده و رزولوشن آن 1024 در 768 پیکسل است. پردازنده مرکزی آن Marvell دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی فلش در اختیارتان می گذارد. البته اگر به فضای بیشتری نیاز داشته باشید می توانید از کارت های microSD استفاده کنید. اما مشکل این تبلت قرص محکم وزن نسبتا بالای ۹۶۶ گرمی آن است که استفاه از آن در دست را کمی مشکل می کند و لازم است که به دنبال میز و یا تکیه گاهی برای آن باشید. باتری این تبلت تا ۱۰ ساعت شما را همراهی خواهد کرد و همچنین امکان اتصال به اینترنت را به صورت LTE یا وای مکس داخلی برای تان فراهم می آورد.


|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شاید چنین پروژه ای در نگاه اول فقط یک ایده خام و غیر حرفه ای به نظر برسد، اما شرکت Razer همیشه نشان داده که در تبدیل ایده های به ظاهر نامانوس و کم اهمیت به پروژه هایی پول ساز و پرطرفدار خوب عمل کند. ریزر در این پروژه قصد دارد که یک تبلت ۱۰ اینچی با رزولوشن تصویر 1280 در 800 پیکسل عرضه کند که در دو طرف آن دسته های آنالوگ برای کنترل بهتر و راحت تر بازی ها قرار دارد. البته این صفحه دارای قابلیت چند لمسی هم خواهد بود و می تواند تصاویر سه بعدی را هم نمایش دهد. Rizer نمونه اولیه یا پروتوتایپ این تبلت را در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذارده است‫.‬

قرار است که کاربران بر روی این تبلت بتوانند بسیاری از بازی های پرطرفدار و سنگین مختص پی سی را بازی کنند. این تبلت دارای شتاب سنج، ژیروسکوپ سه جهتی و یک مغناطیس سنج خواهد بود که به شما اجازه می دهد با دستورات حرکتی بدون لمس صفحه هم با دستگاه ارتباط برقرار کنید. دسته های فیونا در پاسخ به حرکات دارای ویبره بوده و این تبلت از صدای دالبی سوراند 7‪.‬1 بهره می برد. علاوه بر این همانند اغلب تبلت ها وای فای و بلوتوث هم دارد. پردازنده این تبلت هم برای اینکه بتواند از پس بازی های سنگین برآید، قرار است که اینتل Core i7 باشد، اما درباره گرافیک آن هنوز چیزی نمی دانیم. این تبلت افسانه ای قرار است در اواخر 2012 با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه گردد.


9799.jpeg


|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

شرکت Imagination را می شناسید؟‌ احتمالا خیلی از شما با این شرکت آشنا نیستید. اما این شرکت در واقع پشت پردازش گرافیکی بسیاری از تلفن های هوشمند و تبلت های امروزی است. حالا این شرکت سری جدید چیپ هایش را با نام Series 6 معرفی کرده. دو مدل PowerVR G6200 و G6400 نسبت به پردازشگرهای گرافیکی فعلی تا ۲۰ برابر بهتر عمل می کنند.

یکی از شرکت هایی که از پردازشگرهای گرافیکی Imagination در محصولات اش استفاده می کند اپل است. بله در واقع درون آی پد و آیفون شما چیپ های ساخت این شرکت را دارید و می دانید که این گجت ها در پردازش گرافیکی بسیار خوب عمل می کنند. حالا چیپ جدید این شرکت نسبت به مدل قبلی ۲۰ برابر بهتر شده است. بنابراین می توانید در آی پد بعدی و البته دیگر تبلت های آینده منتظر قدرت پردازش گرافیکی فوق العاده ای باشید.

این شرکت در معماری جدید اش بازنگری های اساسی کرده است و GPU حالا به کارهایی به جز بازی هم توجه می کند. بنابراین در پردازش هایی که تبلت به محاسبات غیر گرافیکی هم نیاز دارد، GPU به کمک CPU می آید و قدرت تبلت را بیشتر می کند.

آنها می گوید این پیشرفت سبب می شود که تبلت ها از نظر کاربران معمولی بسیار شبیه کنسول های قدرتمند فعلی شوند. و در کارهای دیگر مانند ویرایش عکس و ویدیو عالی عمل کنند.

آنها تاکید می کنند افزایش ۲۰ برابری در قدرت پردازش، یک عدد تبلیغاتی و ادعا نیست و دستاوردی است که واقعا به آن رسیده اند. چیزی که شما در نهایت با بررسی و آزمایش خودتان خواهید دید.


|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت دل دو تبلت در بازار داشت Streak 5 و 7 اینچی دو محصول از این شرکت بودند که موفقیت چندانی در به دست آوردن دل کاربران به دست نیاوردند. به همین خاطر این شرکت تصمیم به توقف تولید تبلت هایش گرفته است. اما این به معنی یک شروع دوباره است. چرا که این شرکت می گوید مدل های فعلی اش به نوعی آزمایش این شرکت در بازار تبلت ها بوده.

مایکل دل مدیرعامل این شرکت می گوید: وقتی اپل وارد بازار تبلت شد تمام شرکت ها سعی کردند با ساخت تبلت های خودشان به این بازار وارد شوند و این باعث شکست خیلی ها شد. اما ما در این مورد محتاط بودیم و حالا قصد داریم تا در پایان سال با تبلت های جدیدی به صورت جدی و قدرتمند وارد بازار بشویم.

این شرکت می گوید تبلت ها کاربردهای مختلفی دارند و هنوز مدل های موجود، همه نیازهای کاربران را برطرف نمی کنند. ما فکر می کنیم قادر به ساخت محصولاتی هستیم که می تواند کمبود های بازار را برطرف کند.

تبلت های جدید دل با ویندوز 8 و احتمالا اندروید خواهد بود و برای دیدن آنها باید تا اواخر سال ۲۰۱۲ صبر کنید.


|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

به دنبال تبلت های هانی کام 3.1 هستید؟ اگر این طور است، باید تبلت های جدید Archos را هم به کاندید های خود اضافه کنید. امروز Archos دو تبلت جدید را با نام های 80 G9 و 101 G9 معرفی نمود. هویدا ترین تفاوت این تبلت ها در سایز آن هاست که به ترتیب 8 و 10.1 اینچ می باشد.تبلت 8 اینچی، رزولوشنی برابر 1024x768 پیکسل دارد و رزولوشن تبلت 10.1 اینچی، 1280x800 پیکسل است.

 

هر دوی این تبلت ها، با افتخار از هارد 7 میلیمتری Seagate استفاده می کنند تا ظرفیت ذخیره سازیشان را تا 250 گیگابایت بالا ببرند. اما واقعا وقتی می توانیم از معایب و مزایای کامل این هارد مطلع شویم، که ببینیم آیا این هارد پر مصرف برای باتری این تبلت مشکل ایجاد خواهد کرد یا خیر. البته اعلام شده که اگر نیازی به هارد 250 گیگابایتی ندارید، می توانید از 16 گیگابایت حافظه داخلی و اسلات میکرو اس.دی بهره مند شوید.

 

وقتی به باطن بنگریم، اول از همه پردازنده ی 1.5 گیگاهرتزی دو هسته ای این تبلت ها ما را به خود جذب می کند. این تبلت از فلش پشتیبانی کرده و یک درگاه USB استاندارد هم روی آن تعبیه شده است.شما از خروجی HDMI هم بهره خواهید برد و پخش ویدئو با کیفیت 1080p برایتان فراهم خواهد بود.

 

برنامه این است که این تبلت را در اواخر سپتامبر عرضه نمایند. نکته غم انگیز این جاست که اگر در روز عرضه هم این تبلت را بخرید، یک تا دو ماه بعد، نسخه بستی حصیری خواهد آمد و هانی کام کهنه می شود. مانند بقیه دستگاه های مبتنی بر اندروید، تضمینی وجود ندارد که بستی حصیری را دریافت خواهید کرد یا خیر.

 

قیمت تبلت 8 اینچی، 280 دلار و قیمت مدل 10.1 اینچی، 350 دلار خواهد بود. قیمت پایین همان چیزی است که شما را به شدت برای خرید این دو تبلت ترغیب خواهد کرد.

 


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

با آمدن آیپد 2 و مشخص شدن قابلیت های تبلت های دیگر زمان مقایسه رسیده. تبلت های بسیاری رونمایی شده که هر کدام نقاط قوت و ضعفی خواهند داشت. تبلت هایی مثل BlackBerry Playbook که بر شانه های موفقیت گوشی های تلفن همراه BlackBerry خواهد ایستاد. Motorola Xoom که از بهترین های CES امسال بود. HP TouchPad که مرحله ی جدیدی از webOS را نشان داد. Samsung Galaxy Tab 10.1 که حاصل از تجربه ی سامسونگ در Galaxy Tab است. LG Optimus Pad که قابلیت ضبط و پخش تصاویر سه بعدی هم دارد.

آپدیت : مقدار مموری(رم) آیپد 2 مشخص شده و 512 مگابایت می باشد.

Click the image to open in full size.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید