فوجیتسو: اسمارت فون و تبلت فوق باریک و ضد آب
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

نمايشگاه های CES همواره ميدان رقابت اندازه ها در مقياس های ميليمتری هستند و محصولات مختلفی با قابليت های گوناگون، از شرکت های مختلف مهمان این ميدان هستند. اين بار شرکت فوجیتسو با دو قلو های افسانه ای ويژه ای پا به نمايشگاه گذاشته است.

 


اسمارت فون و تبلتی که علاوه بر ضد آب بودن لقب باريک ترین ها در جهان را به خود اختصاص داده اند. اسمارت فونی با مدل ES IS12F و ضخامت ۶.۷ ميليمتر که ۱۰۵ گرم وزن دارد، مجهز به سی پی یو ۱.۴ گیگا هرتزی و يک دوربین ۵ مگاپيکسلی است و می تواند به مدت ۳۰ دقيقه در عمق ۱.۵ متری آب قرار گرفته و بدون آنکه آسیب ببيند، به کار خود ادامه دهد. البته ادعای باریک ترین اسمارت فون فوجیتسو را چندان نمی توان درست دانست، زیرا دیروز Huawei هم اسمارت فون هایی با ضخامت ۶.۶ میلیمتر را در CES رونمایی کرد.

 


صفحه نمايشگر این گوشی ۴ اينچی و از نوع WVGA AMOLED است. یافته های فوجیتسو خبر از آن می دهد که بیشتر آسيب های تلفن همراه به دلیل فرو رفتن ناگهانی در آب و یا ضربه و پرتاب است. اکنون با در نظر گرفتن دو فاکتور باريک و ضد آب بودن در این محصول سعی دارد تا طرفداران خود را جذب کرده و آسیب های احتمالی را به حداقل برساند.

 


در کنار این اسمات فون يک تبلت ۱۰ اينچی با ضخامت ۱۱.۳ ميليمتر نیز ديده می شود. این تبلت نیز مجهز به پردازشگر دو هسته ای بوده و با سیستم عامل اندروید 3.2 (هانی کام) کار می کند. اين محصول نيز همانند اسمارت ذکر شده ضد آب بوده و از بهترین کيفيت تکنولوژی لمسی (حتی در آب) برخوردار است

 


خبر های دقیقی از زمان ورود این محصولات به بازار در دسترس نیست. اما به نظر می رسد که ورزشکاران رشته های آبی و گيک هایی حرفه ای که زیر دوش هم نمی خواهند از گجت های شان جدا شوند، از طرفداران پرو پا قرص این محصولات به شمار روند.


|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

hands-on-with-vizios-laptops-desktops-and-10-inch-tablet

یکی از بخش های جذاب نمایشگاه CES2012، محصولات شرکت Vizio بوده است. شرکتی که به تازگی سراغ لپ تاپ ها و تبلت ها رفته است. محصولات ویزیو با طراحی عالی و منحصر به فردشان توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. بنابراین باید کم کم نام این شرکت را جزو تولید کنندگان تبلت و لپ تاپ بدانیم.


در کنار سایر محصولات، تبلت ۱۰ اینچی این شرکت نیز با طراحی ایده آل و جذابش مورد توجه بوده است. این تبلت با یک نسخه سفارشی شده از اندروید Honeycomb ارائه شده و طبق اخبار منتشره به زودی به نسخه ای پایدار آپگرید می شود.


در حال حاضر نسخه ۸ اینچی این تبلت ها عرضه شده و در دسترس است. از زمان و قیمت عرضه این نسخه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

یکی از محصولات پاناسونیک در غرفه CES تبلت قرص و محکم Toughpad است که در نوامبر سال گذشته آن را معرفی کرده بود. این تبلت ۱۰ اینچ که اندروید هانی کام را بر روی خود دارد، برای استفاده در شرایط سخت و تحمل فشار و ضربات طراحی شده است. به گونه ای که شیرو کیتی جیما در کنفرانس خبری پاناسونیک برای نشان دادن استحکام این تبلت، آن را از روی سن پایین انداخت.

صفحه نمایش لمسی خازنی این تبلت برعکس بسیاری از نمونه های موجود در بازار، مات بوده و رزولوشن آن 1024 در 768 پیکسل است. پردازنده مرکزی آن Marvell دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی فلش در اختیارتان می گذارد. البته اگر به فضای بیشتری نیاز داشته باشید می توانید از کارت های microSD استفاده کنید. اما مشکل این تبلت قرص محکم وزن نسبتا بالای ۹۶۶ گرمی آن است که استفاه از آن در دست را کمی مشکل می کند و لازم است که به دنبال میز و یا تکیه گاهی برای آن باشید. باتری این تبلت تا ۱۰ ساعت شما را همراهی خواهد کرد و همچنین امکان اتصال به اینترنت را به صورت LTE یا وای مکس داخلی برای تان فراهم می آورد.


|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شاید چنین پروژه ای در نگاه اول فقط یک ایده خام و غیر حرفه ای به نظر برسد، اما شرکت Razer همیشه نشان داده که در تبدیل ایده های به ظاهر نامانوس و کم اهمیت به پروژه هایی پول ساز و پرطرفدار خوب عمل کند. ریزر در این پروژه قصد دارد که یک تبلت ۱۰ اینچی با رزولوشن تصویر 1280 در 800 پیکسل عرضه کند که در دو طرف آن دسته های آنالوگ برای کنترل بهتر و راحت تر بازی ها قرار دارد. البته این صفحه دارای قابلیت چند لمسی هم خواهد بود و می تواند تصاویر سه بعدی را هم نمایش دهد. Rizer نمونه اولیه یا پروتوتایپ این تبلت را در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذارده است‫.‬

قرار است که کاربران بر روی این تبلت بتوانند بسیاری از بازی های پرطرفدار و سنگین مختص پی سی را بازی کنند. این تبلت دارای شتاب سنج، ژیروسکوپ سه جهتی و یک مغناطیس سنج خواهد بود که به شما اجازه می دهد با دستورات حرکتی بدون لمس صفحه هم با دستگاه ارتباط برقرار کنید. دسته های فیونا در پاسخ به حرکات دارای ویبره بوده و این تبلت از صدای دالبی سوراند 7‪.‬1 بهره می برد. علاوه بر این همانند اغلب تبلت ها وای فای و بلوتوث هم دارد. پردازنده این تبلت هم برای اینکه بتواند از پس بازی های سنگین برآید، قرار است که اینتل Core i7 باشد، اما درباره گرافیک آن هنوز چیزی نمی دانیم. این تبلت افسانه ای قرار است در اواخر 2012 با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه گردد.


9799.jpeg


|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

شرکت Imagination را می شناسید؟‌ احتمالا خیلی از شما با این شرکت آشنا نیستید. اما این شرکت در واقع پشت پردازش گرافیکی بسیاری از تلفن های هوشمند و تبلت های امروزی است. حالا این شرکت سری جدید چیپ هایش را با نام Series 6 معرفی کرده. دو مدل PowerVR G6200 و G6400 نسبت به پردازشگرهای گرافیکی فعلی تا ۲۰ برابر بهتر عمل می کنند.

یکی از شرکت هایی که از پردازشگرهای گرافیکی Imagination در محصولات اش استفاده می کند اپل است. بله در واقع درون آی پد و آیفون شما چیپ های ساخت این شرکت را دارید و می دانید که این گجت ها در پردازش گرافیکی بسیار خوب عمل می کنند. حالا چیپ جدید این شرکت نسبت به مدل قبلی ۲۰ برابر بهتر شده است. بنابراین می توانید در آی پد بعدی و البته دیگر تبلت های آینده منتظر قدرت پردازش گرافیکی فوق العاده ای باشید.

این شرکت در معماری جدید اش بازنگری های اساسی کرده است و GPU حالا به کارهایی به جز بازی هم توجه می کند. بنابراین در پردازش هایی که تبلت به محاسبات غیر گرافیکی هم نیاز دارد، GPU به کمک CPU می آید و قدرت تبلت را بیشتر می کند.

آنها می گوید این پیشرفت سبب می شود که تبلت ها از نظر کاربران معمولی بسیار شبیه کنسول های قدرتمند فعلی شوند. و در کارهای دیگر مانند ویرایش عکس و ویدیو عالی عمل کنند.

آنها تاکید می کنند افزایش ۲۰ برابری در قدرت پردازش، یک عدد تبلیغاتی و ادعا نیست و دستاوردی است که واقعا به آن رسیده اند. چیزی که شما در نهایت با بررسی و آزمایش خودتان خواهید دید.


|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت دل دو تبلت در بازار داشت Streak 5 و 7 اینچی دو محصول از این شرکت بودند که موفقیت چندانی در به دست آوردن دل کاربران به دست نیاوردند. به همین خاطر این شرکت تصمیم به توقف تولید تبلت هایش گرفته است. اما این به معنی یک شروع دوباره است. چرا که این شرکت می گوید مدل های فعلی اش به نوعی آزمایش این شرکت در بازار تبلت ها بوده.

مایکل دل مدیرعامل این شرکت می گوید: وقتی اپل وارد بازار تبلت شد تمام شرکت ها سعی کردند با ساخت تبلت های خودشان به این بازار وارد شوند و این باعث شکست خیلی ها شد. اما ما در این مورد محتاط بودیم و حالا قصد داریم تا در پایان سال با تبلت های جدیدی به صورت جدی و قدرتمند وارد بازار بشویم.

این شرکت می گوید تبلت ها کاربردهای مختلفی دارند و هنوز مدل های موجود، همه نیازهای کاربران را برطرف نمی کنند. ما فکر می کنیم قادر به ساخت محصولاتی هستیم که می تواند کمبود های بازار را برطرف کند.

تبلت های جدید دل با ویندوز 8 و احتمالا اندروید خواهد بود و برای دیدن آنها باید تا اواخر سال ۲۰۱۲ صبر کنید.


|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

پیش از آنکه اولترابوک ها در بازار شروع به گرد و خاک بکنند. لپ تاپ سری 9 سامسونگ در بازار بودند و تقریبا تمام مشخصات یک اولترابوک عالی را به همراه داشتند. البته با یک قیمت بسیار بالا. نقد و بررسی اش را در نارنجی به یاد دارید؟

حالا سامسونگ در نمایشگاه امسال با نسل جدید این سری از راه رسیده است. اولترابوک ها چند صد دلاری ارزان تر هستند. بنابراین سامسونگ هم قیمت را ارزان کرده و در طراحی جدید اش برای مدل ۱۳ اینچی با قیمت ۱۳۹۹ دلار و برای ۱۵ اینچی با قیمت ۱۴۹۹ دلار مواجه هستیم که از ماه آینده وارد بازار می شوند.


samsung-series-9-2012-keyboard_narenji.jpg

مدل ۱۳ اینچی ۱۱۳۰ گرم وزن دارد و البته خود سامسونگ آنها را جزو اولترابوک ها قرار نداده است. هر دوی آنها دارای پردازشگر Core i5 هستند به همراه ۴ گیگابایت رم و اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی و باطری ۶ ساعته و کیبرد با نور پس زمینه.


طراحی بدنه نیز یکپارچه آلومینیومی است. و نمایشگر دارای رزولوشن 1600 در 900 پیکسل می باشد. در طراحی جدید لپ تاپ های سری 9 باریک تر و لاغر تر هم شده اند و مدل ۱۳ اینچی تنها نیم اینچ ضخامت دارد.


samsung-series-9-2012-lid_narenji.jpg

اگر تا به حال به خاطر قیمت بالای این سری سراغ آنها نمی رفته اید شاید حالا بتوان کمی بیشتر به آنها فکر کرد. هر چند با هجوم اولترابوک های دیگر، همچنان گزینه های معقول دیگر با قیمت های بسیار ارزان تر در راه است.


|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

چندی پیش شاهد لو رفتن ویدیوی کوتاهی از اولترابوک جدید HP با نام Spectre و شایعاتی در خصوص مشخصات آن بودیم. و حالا شرکت اچ پی بالاخره در CES به معرفی این اولترابوک مرموز و زیبا پرداخته است. به نظر می رسد که Spectre نسل جدیدی از محصولات اچ پی در دنیای لپ تاپ های فوق نازک باشد. بخش پشتی صفحه نمایش (درب) این اولترابوک از جنس شیشه بوده و صفحه نمایش HD آن رزولوشن 1600 در 900 پیکسلی دارد. پورت های خروجی آن شامل HDMI، یو اس بی 3‪.‬0 و mini Displayport هستند. البته برخی از منابع از وجود پورت تاندربولت در این لپ تاپ و همچنین باتری ۹ ساعته آن خبر می دهند.

شیشه پشت درب آن از نوع گوریلا گلاس بوده و قرار نیست که به این راحتی شکسته و یا خش بردارد. شما می توانید این مدل جدید سری انوی را که به یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم مجهز شده، به قیمت ۱۴۰۰ دلار خریداری کنید. البته در صورت نیاز می توانید حافظه داخلی آن را تا ۲۵۶ گیگابایت هم افزایش دهید. اولترابوک جدید اچ پی با سیستم صوتی Beats و پردازنده های اینتل Core i5 و i7 از فوریه به بازار عرضه خواهد شد.
 


sc002_narenji_ir.jpeg


|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
lenovo-yoga-tent-mode

مطمئناً تا به حال محصولاتی که هم تبلت و هم کامپیوتر باشند را دیده اید. اما این بار لنوو محصولی به نام Yoga را با این خصوصیت به نمایشگاه CES آورده است. اولترابوک و تبلت در محصولی تجهیز شده با ویندزو 8 مایکروسافت.


این محصول به نمایشگری ۱۳٫۳ اینچی مجهز است که توسط دو لولای مخصوص به بخش کیبرد متصل شده؛ این لولاها قابلیت گردش ۳۶۰ درجه را دارند و به واسطه آنها می توان مانیتور را به طور کامل چرخاند تا اولترابوک را به یک تبلت عظیم الجثه تبدیل کرد. ضمن اینکه این قابلیت به تبلت اجازه می دهد از بخش کیبردی به عنوان یک نگهدارنده و استند استفاده کنید تا در هر زاویه ای آن را ثابت نگه دارید.


صفحه چند لمسی این محصول قابلیت تشخیص همزمان ده نقطه را دارد که به استفاده مناسب از قابیت های ویندوز 8 کمک شایانی می کند. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش 900×1600 پیکسل است. قطر Yoga تنها ۱۷ میلیمتر و وزن آن ۱٫۴ کیلوگرم است که برای یک اولترا بوک ایده آل به نظر می رسد. همچنین لنوو ادعا کرده که باتری این محصول به کاربر اجازه می دهد با هر بار شارژ، تا ۸ ساعت از آن استفاده کند. از سایر جزئیات سخت افزاری این محصول چیزی منتشر نشده.


ظاهراً لنوو قصد دارد Yoga را تا نیمه دوم ۲۰۱۲ با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه کند. برای یک اولترابوک و تبلت ویندوزی با قابلیت های ویژه، قیمت خوبی به نظر می رسد. اما باید منتظر باشیم و ببینیم سرعت و قدرت پردازش آن هم به اندازه ایده نو و قیمتش مناسب هستند یا خیر.


|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت logear در نمايشگاه CES امسال از یک محصول دوست داشتنی و کارآمد برای کاربران کامپیوتر های رومیزی پرده برداری کرده است. آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد یک پد بیسیم مالتی تاچ است.

 

این پد ۲.۴ گيگا هرتزی می تواند کنترل مکان نما را تا برد ۱۰ متری امکان پذیر کند. لمس این پد حساس به یک انگشت و يا دو انگشت به صورت هم زمان است. این پد مجهز به دکمه کليک چپ، راست و همچنين ۶ دکمه عملياتی از جمله کلیدهای کنترل افزایش و کاهش صدا است.

 

البته برای اینکه ده متر آن طرف تر روی کاناپه ای لم دهید و در حاليکه به صفحه مانیتور بزرگ خود نگاه می کنید، مشغول کار شوید، باید ۸۰ دلار پرداخت کنید.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید