コナミ株式会社 コナミ株式会社
تاریخ : جمعه 10 تير 1390
نویسنده : Oda Pardeks


شرکت Konami (به ژاپنی: コナミ株式会社 Konami Kabushiki-gaisha، به انگلیسی: Konami) سازنده و ناشر تعداد بیشماری اسباب بازی، کارت تجاری، انیمه، توکوساتسو، دستگاه‌های قمار، آرکید و بازی رایانه‌ای پرفروش و محبوب می‌باشد. Konami به سبب بازی‌هایی از قبیل سری متال گیر سالید و تپه خاموش مشهور می‌باشد. این شرکت در سال ۱۹۶۹ به عنوان تعمیر و اجاره دهنده جعبه گرامافون پولی جهت پخش موسیقی در اوساکا، ژاپن تأسیس شد. نام Konami از به هم پیوستن نام‌های کاگِماسا کوزوکی (رئیس فعلی شرکت)، یوشینوبو ناکاما، تاتوسو می‌ئاساکو (در نظریه دیگری هیرو ماتسودا و شوکیچی ایشیهارا).



مهمترین بازیها:



Castlevania

Chouseishin

Contra

Dance Dance Revolution

FlatOut

Gradius

Metal Gear

Pro Evolution Soccer

Silent Hill

Suikoden

Teenage Mutant Ninja Turtles

Winning Eleven

Yu-Gi-Oh

see complete products listing



منبع:

KONAMI.COM


شرکت ژاپنی *********امی، حدود 34 سال پیش در شهر توکیو تاسیس شد و کار خود را با ساخت وسایل بازی آن موقع یا Arcadeها آغاز کرد. این دستگاه ها، وسایلی ثابت بودند که در مکان های عمومی مانند هتل ها و رستوران ها قرار می گرفتند و روی هر کدام بازی خاصی قابل اجرا بود. اولین ماشین بازی این شرکت در سال 1978 وارد بازار شد و بازی های موفقی از این شرکت مانند Frogger و Super Cobra برای این دستگاه ها ساخته شد. در سال های ابتدایی دهه 80، این شرکت بازی هایی برای کامپیوترهای خانگی آن زمان نیز تولید می کرد و از همان سال ها بود که با ورود دستگاه های نینتندو به دنیای سرگرمی، *********امی، بازی های این کنسول را هم پوشش داد. رفته رفته با توسعه این شرکت، به منظور گسترش بازار، شعبه هایی از *********امی در ایالت ایلی نویز ایالت متحده و همچنین انگلیس افتتاح شد. با محبوب شدن نینتندو، فعالیت ها و موفقعیت های این شرکت نیز بیشتر شد تا آنجا آنجا که سری بازی های پرطرفداری مانند Castelevania، Gradius و Metal Gear تولید شد و بسیار مورد استقبال بازی دوستان آن زمان قرار گرفت. پس از سال های موفقیت در دهه 1980، روز های بی فروغ این شرکت از راه رسید و اوج این روزها، در سال 1992 بود که اکثر اعضای موفق، از آن کناره گیری کردند و خود، شرکت بازی سازی دیگری را با نام Treasure Co.Ltd. تاسیس کردند. در سال 2003، *********امی که دیگر موفقیتی در تولید تجهیزات سرگرمی و بازی نداشت، برای مدتی این تجارت را رها کرد و تنها به ساخت نرم افزارهای بازی اکتفا کرد. در همان سال این شرکت با یک شرکت ژاپنی دیگر به نام Toho کا کارش ساخت فیلم و انیمیشن بود قراردادی مبنی بر همکاری در تولید و عرضه ی بازی های کامپیوتری امضا کرد. بسیاری از تحلیلگران، این همکاری در تولد دوباره این شرکت دانستند و آن را پایان ناکامی های *********امی دانستند. در حال حاضر *********امی چهارمین شرکت بزرگ بازی سازی ژاپن، پس از شرکت های Nintendo، Sega و Namco است. از جمله بازی های معروف و تاثیر گذاری که این شرکت را تا به حال وارد بازار سرگرمی کرده می توان به سری بازی های Silent Hill، Metal Gear، Suikoden، Dace Dance Revolution، Beatmania، Guitar Freaks، Tokimeki Memorial اشاره کرد.



علاوه بر فعالیت های بازی سازی، این شرکت در سال 2006 اعلام رد که قصد دارد افتباسی سینمایی از چند بازی مشهور خود ار جمله Silent Hil، Castlevania و Metal Gear Solid داشته باشد. در سال 2004 سود خالص این شرکت در حدود 3/2 میلیارد دلار اعلام شد.



|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید