تاریخ : سه شنبه 31 خرداد 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

۳۰ سال پس از چمران


می‌خواهند از چهره‌هایی مثل چمران برداشت‌ ابزاری کنند، این امر شخصیت افراد را لوث می‌کند؛ در حالیکه به ظاهر در توصیف شخصیت آن‌ها مبالغه می‌شود و گاهی حرف‌های غیرواقعی و بی‌حساب درباره این افراد زده می‌شود، اما آن بایسته‌هایی که در معرفی این شخصیت‌ها نیاز هست به درستی صورت نمی‌گیرد... البته به تمام کسانی که از چهره‌های آن‌ها استفاده تبلیغاتی می‌شود این ظلم شده است.
مهندس بازرگان، مصطفی چمران را به امام موسی صدر معرفی کرد...ابراهیم یزدی: در سازماندهی حرکت المحرومین، دکتر چمران آرام و بی صدا، نقش برجسته‌ای داشت...امام موسی صدر رئوس، سیاست‌ها، و خطوط کلی برنامه را مشخص می‌کرد، اجرای برنامه با دکتر چمران بود...در بحبوحه پیروزی انقلاب ۵۷، چمران در نظر داشت که پانصد رزمنده از سازمان «امل» را تجهیز نموده و خود را به معرکه نبرد در ایران برساند.
از غربت برکلی تا مصیبت پاوه/ نگاهی به یادداشت‌های چمران در آمریکا و ایران
قاطعانه تصمیم گرفتم که با کمال افتخار به استقبال شهادت بروم
خدایا خسته و وامانده‌ام، دیگر رمقی ندارم، صبر و حوصله‌ام پایان یافته، زندگی در نظرم سخت و ملالت‌بار است...آقای سید موسی صدر بود که توانست در مدت کمی شیعیان لبنان را سر و سامانی دهد، برای آن‌ها کسب هویت کند، به آن‌ها افتخار و غرور و احترام ببخشد...انقلابی آن است که هنگام صلح، به انقلابی‌گری تظاهر نکند، ولی هنگام خطر، در پیشاپیش صفوف ملت با دشمن بجنگد...انقلابی آن نیست که با شعارات تند،‌ بخواهد انقلابی‌گری خود را بر دیگران تحمیل کند.



|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید