يازده نكته كرش براي موفقيت تيم ملي
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

يازده نكته كرش براي موفقيت تيم ملي
جام جم آنلاين: سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: فوتبال يك ورزش يازده نفره است و 11 نكته براي برتر شدن در اين رشته ورزشي پر طرفدار وجود دارد.

به گزارش جام‌جم آنلاين كارلوس كرش درخصوص وضعيت تيم ملي فوتبال ايران گفت‌وگويي مفصل با سايت رسمي فدراسيون فوتبال انجام داده كه حاوي نكات جالب توجه و مهمي است. متن اين گفت و گو به شرح زير است:

مشكل فوتبال ايران را در حال حاضر چه مي‌دانيد؟

اين‌كه خيلي‌ها معتقدند شايد فقط فوتبال ايران مشكل دارد، اشتباه است. مشكل، فوتبال ايران نيست بلكه هميشه در اين رشته مشكلات وجود داشته است و جزئي از ورزش است و در واقع مشكل از خود فوتبال است. نبايد هر روز انتظار برد داشته باشيم و نمي‌توان هميشه پيروز بود و اين جزئي از ماهيت فوتبال است. بازي برد و باخت دارد، اما همه هميشه به دنبال پيروزي هستند و مهم‌ترين مساله‌اي كه حائز اهميت است سير صعودي در روند تيم ملي است. بايد در اين بين تلاش بازيكنان در بالاترين حد خود باشد. بازيكنان بايد ظرفيت خود را بالا ببرند و به تعهدي كه داده اند پايبند باشند، تا پيروز بود.

سير صعودي و تكامل در فوتبال ايران در چه وضعيتي قرار دارد و چه نقشه راهي براي رسيدن به بهترين وضعيت داريد؟

مهم نيست كه در كجا و در كدام بازي، امتياز مي‌گيريم و پيروز مي‌شويم. مهم موفق بودن و فراهم شدن بستر براي رشد و موفقيت است. بايد پروسه‌اي براي قهرماني تيم مطرح كرد تا تيم يك باشگاه يا تيم ملي در بهترين شرايط قرار گيرد. به عنوان مثال تيم منچستر شرايط مناسبي نداشت اما اكنون به عنوان تيم اول در جدول حضور دارد. زماني كه به ايران آمدم اولين گام و هدفم براي رسيدن به موفقيت، دادن انگيزه به بازيكنان تيم ملي بود. هر روز صبح بازيكنان را با ذهنيت برد، آماده مي‌كردم تا تمرينات خود را آغاز كنند و فكر و انگيزه‌اي كه به ملي پوشان تلقين كردم باعث شد تا با تفكر پيروزي در مستطيل سبز حاضر شوند. پيغامي كه فوتبال براي هر بازيكن دارد، بيدار باش بودن آن بازيكن است. يك بازيكن بايد سخت كار كند تا به سطح حرفه‌اي برسد. ما با سطح حرفه‌اي فوتبال جهان فاصله داريم. ما نياز به اردو، كمپ و برنامه داريم تا موفق باشيم. اگر تلاشي نباشد، اردويي برگزار نشود و عرقي ريخته نشود نمي‌توان به هدف رسيد. اگر كسي معتقد است كه با برگزاري اردوهاي فراوان به جايي نمي‌رسد و فقط يك سري تمرينات مقدماتي كافي است، واقعيت را پنهان مي‌كند. اگر تيم ملي حرفه‌اي مي‌خواهيم، بايد سخت كار كنيم.

اما همه انتظار دارند كه تيم ايران بهترين تيم آسيا باشد...

من فكر نمي‌كنم كه فوتبال ما در آسيا بهترين باشد، ما هنوز از اين جايگاه فاصله داريم. به ژاپن نگاه كنيد، من هميشه برنامه توسعه فوتبال ژاپن را پيگيري كرده ام و با هيچ جاي ديگر قابل مقايسه نيست. مردم و افكار عمومي بيشتر به دنبال راه حل‌هاي غيرواقعي هستند تا كار كردن. چرا كه كار كردن زياد و پشتكار داشتن سخت است. اين‌كه روي كاناپه بنشينيد و آرزو كنيد تا تيم ملي بدون تلاش به جام جهاني برود كار ساده‌اي است و البته طرفداران زيادي هم دارد. اما حقيقت اين است كه تلاشگران موفق مي‌شوند و راحت طلبان به جايي نمي‌رسند. من تجربه فعاليت در بسياري از نقاط دنيا را دارم و با اين تجربه به شما مي‌گويم كه مهم ترين چيزي كه در فوتبال ايران وجود دارد علاقه وافر به فوتبال است كه هيچ جاي ديگر پيدا نمي‌شود. فوتبال يك ورزش يازده نفره است و 11 نكته براي برتر شدن در اين رشته ورزشي پر طرفدار وجود دارد.

نكته اول اين است كه بايد براي تيم‌هاي ملي برنامه توسعه‌اي داشته باشيم.

نكته دوم، براي رشد بازيكنان در رده‌هاي سني پايه نياز به يك برنامه توسعه‌اي مدون هستيم.

سوم، يك برنامه آموزشي كارآمد و موثر براي مربيان است.

چهارم، داشتن زمين‌هاي فوتبال با كيفيت است، چرا كه با داشتن اين زمين‌ها چه در رده ملي و چه در رده باشگاهي به جايي نمي‌رسيم.

مطلب پنجم، ايجاد تجهيزات ورزشي حرفه‌اي براي تيم‌هاي ملي و باشگاه‌هاست.

ششم، سيستم برگزاري مسابقات است كه بايد بهتر شود. به نظر من 18 تيم براي ليگ برتر ايران زياد است و حضور 16 تيم كفايت مي‌كند.

هفتم، سيستم برگزاري رقابتها بايد بين‌المللي باشد.

هشتم، بهبود كيفيت و توجه ويژه به رقابتهاي ليگ‌هاي پايه است

نكته نهم اين است كه بايد براي توسعه داوري برنامه داشته باشيم و از تجربه داوران بين‌المللي استفاده كنيم.

نكته دهم هم درباره مسوولان و مديران فوتبال ايران است كه بايد خيلي بيشتر در كلاس‌هاي مديريتي كه در سطح دنيا برگزار مي‌شود شركت كنند.

نكته يازدهم و در واقع مهم‌ترين نكته مساله بودجه است كه دادن آن بايد از قالب وعده دادن در بيايد و به عمل برسد. من عقيده دارم زماني كه براي عده‌اي سفت و سخت در حال كار و تلاش هستم و مي‌خواهم به آنها كمك كنم تا وضعشان بهبود پيدا كند، نمي‌توانم به آنها دروغ بگويم. باور كنيد بايد بودجه كافي تخصيص داد تا مشكلات فوتبال ايران حل شود.

نظر شما درباره اعتراض مربيان به داوران چيست؟

هميشه و در هر مكاني كه مسابقات فوتبال برگزار مي‌شود، اعتراض به داوري يا شرايط حاكم بر جو بازي موجود است. من هم يك مربي بودم و هميشه به تصميمات داوري اعتراض مي‌كردم. اما بعد از مدتي متوجه شدم كه اعتراض فايده‌اي ندارد چرا كه هيچ داوري تاكنون از تصميم خود بر نگشته و نخواهد گشت و با اعتراض‌هاي بي مورد تنها تمركز مربي و بازيكن از بين مي‌رود. در واقع اين اعتراضات يك نوع وقت تلف كردن و به نوعي كمك به حاشيه سازي در فوتبال است.

وضعيت ليگ ايران را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

زماني كه ليگ برتر ايران را در قالب ليگ‌هاي موجود در آسيا بررسي مي‌كنيم، پي مي‌بريم كه در سطح خوبي است اما اين بدين معني نيست كه اگر ليگ خوبي داريم پس سالهاي درازي را به استراحت بپردازيم. فوتبال، رو به جلو است و هر روز پيشرفت مي‌كند و اشكالات بايد بر طرف شود. مربيان ليگ نبايد راحت بنشينند و بايد با علم به روز، كاملا خود را تطبيق داده و شرايط تيم خود را مطلوب نگه دارند. زماني كه تيمي بازنده بازي است، مربي اش براي ديدار بعدي به فكر بردن خواهد بود. حال مربي هم وجود دارد كه فكر مي‌كند با پيروزي در بازي انجام شده، در آينده باز هم پيروز است!

اگر بخواهيد ليگ را با تيم ملي مقايسه كنيد به چه خروجي مي‌رسيد؟

زماني كه ليگ را با تيم ملي مقايسه كردم به اين نتيجه رسيدم كه بايد كارهاي اصولي و پايه‌اي صورت بگيرد. بايد يك برنامه دقيق و منظم براي سير تكاملي و پيشرفت وجود داشته باشد. حوزه‌هايي است كه بايد بهبود پيدا كنند. بايد سطح رقابت‌هاي ليگ را افزايش دهيم. تيم‌هاي ليگ بايد از 18 به 16 تيم كاهش يابند و پاداشي كه براي بازيكنان و تيم‌هاي رده اول و دوم با سوم و چهارم در ليگ برتر در نظر گرفته مي‌شود، متفاوت باشد تا ايجاد انگيزه كند و معتقدم فدراسيون در اين زمينه مي‌تواند از باشگاهها نيز حمايت كند. زماني كه از سوي يك سازمان مرجع حمايت صورت بگيرد انگيزه ايجاد مي‌شود و بي شك زمينه موفقيت فراهم مي‌شود. يكي ديگر از مشكلاتي كه بر سر راه تيم‌ها است اين است كه زمانيكه مثلا در تهران يك بازي برگزار مي‌شود، 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر مي‌شود و زماني ديگر در يك استان ديگر شاهد حضور 40 تماشاگر هستيم كه 20 نفر از آنها نيروهاي حراست و مسوولين برگزار كننده مسابقات هستند. اين امر نيز به نوعي باعث كاهش انگيزه مي‌شود. معتقدم براي برگزاري مسابقات بايد به گونه‌اي برنامه ريزي كرد كه تمامي شرايط براي برگزاري يك رقابت مهيا باشد و هوادار به ورزشگاه بيايد تا با تشويق و انگيزه‌اي كه هواداران به تيم‌هاي مي‌دهند، رقابتي خوب را به نمايش بگذارد و در نهايت بتوان شاهد افزايش سطح مسابقات در ليگ بود و البته بايد اين را بگويم كه مربيان ايراني در فوتبال ايران بسيار تاثيرگذار هستند.

چرا براي ديدن بازيهاي تيم شهرستاني به استانها سفر نمي‌كنيد؟

اتفاقا پنج شنبه به انزلي رفتم و ديدار ملوان انزلي با شاهين بوشهر را از نزديك تماشا كردم. ايران كشوري است پهناور و در 9 استان آن مسابقات ليگ به صورت همزمان يا يك روز فاصله برگزار مي‌شود. من نمي‌توانم تمام بازيها را از نزديك ببينم. فرصت آن را ندارم و فاصله‌اي كه ميان شهرها وجود دارد نيز اين اجازه را به من نمي‌دهد. در شهر تهران 2 تا 3 بازي انجام مي‌شود. من چگونه بايد برنامه خود را طراحي كنم كه بتوانم هر 3 بازي را از نزديك نظاره گر باشم؟ بيشتر سعي مي‌كنم مديريت داشته باشم و با اعزام دستيارانم به شهرها يا ديدن مسابقات از طريق ماهواره بازيها را رصد كنم و زير نظر داشته باشم. اگر بخواهم صادقانه بگويم دوست دارم تمامي شهرهاي ايران را از نزديك ببينم و اگر به تنهايي بخواهم به شهرستانها سفر كنم هزينه بر خواهد بود و برگزاري ليگ فرصت مناسبي براي اين تفريح خواهد بود اما واقعا زمان، اجازه هماهنگ بودن را نمي‌دهد. ضمن اين‌كه كار فشرده اجازه نمي‌دهد من زماني براي تفريح داشته باشم. از رئيس فدراسيون بايد بخواهم تا روزها را 36 ساعته كند، آن وقت مي‌توانم مرتب به استاديوم‌هاي مختلف در شهر‌ها بروم. مي‌دانم مردم دوست دارندكه كي روش در ورزشگاهها باشد. اين براي من باعث افتخار است اما زمان محدود.

صعود به جام جهاني از هر نظر مهم است ما دوست داريم نظر كارلوس كي روش را در اين باره بدانيم...

چهار دليل اصلي دارم كه صعود به جام جهاني اهميت دارد. دليل اول اين‌كه وقتي به جام جهاني صعود مي‌كنيد به دنيا اعلام مي‌كنيد كه عاشق فوتبال هستيد و اعتبار، شهرت و احترام كشورتان با صعود به جام جهاني بالا مي‌رود. دليل دوم اين است كه درهاي فوتبال جهان به روي فوتبال كشورتان باز مي‌شود و بازيكنان و مربيان ايراني مي‌توانند در فوتبال جهان حضور پيدا كنند و بازيكنان خوب كه در سطح بين‌المللي هستند، مي‌توانند وارد فوتبال ايران شوند و شما فوتبالتان را به جهان مي‌شناسانيد. دليل سوم اين است كه فيفا در جام جهاني گذشته به هر تيمي كه به جام جهاني صعود كرد 9 ميليون دلار پاداش داد كه ما مي‌توانيم اين مبلغ را كه در سال 2014 افزايش هم خواهد يافت خرج توسعه فوتبال پايه كنيم. دليل چهارم هم اين است كه وقتي احترام و ارزش لازم را بدست بياوريد و به جام جهاني صعود كنيد مسوولان مي‌توانند راحت تر به كرسي‌هاي بين‌المللي در كنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا برسند كه مهم ترين آن عضويت در هيات رئيسه‌هاي كنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفاست كه با عضويت در اين هيات رئيسه‌ها مي‌توانند ازمنافع فوتبال ايران دفاع كنيم.

نكاتي كه گفتيد نكات مهمي است اما مي‌دانيد كه فوتبال ايران طرفداران ويژه‌اي دارد...

بله، ‌من با علم به وجود چنين شور و اشتياقي به شما اعلام مي‌كنم كه اين طرفداران ويژه هستند و من با توجه به شور و اشتياق مردم ايران به فوتبال، تيم ملي را مستحق حضور در جام جهاني مي‌دانم. من بيشتر از 30 سال است كه در فوتبال جهان و در كشورهايي نظير پرتغال، آمريكا، آفريقاي جنوبي، چين و... بوده ام. هيچ جاي دنيا نديده ام كه هواداران براي ديدن يك بازي، شب قبلش نزديك در ورودي ورزشگاه بخوابند. اين اشتياق ستودني است و اگر شما جايي غير از ايران را سراغ داريد بگوييد.

قرار بود شما با تيم‌هاي ملي پايه مثل نوجوانان،‌جوانان و اميد همكاري نزديكي به عنوان سوپر وايزر داشته باشيد اما پس از اتفاقاتي كه براي تيم ملي اميد افتاد، برخي معتقدند حضور شما در تيم‌هاي پايه كمرنگ شده است.آيا واقعا اين اتفاق افتاده است؟

من فوتبال پايه كشورهاي زيادي را ديده ام. چين، ‌انگليس، برزيل، ‌آفريقاي جنوبي و كشورهاي اروپايي. من تجربيات خوبي در فوتبال پايه دارم و همه اين را مي‌دانند و براي به اشتراك گذاشتن تجربياتم در دسترس هستم و دوست دارم بر كار تيم‌هاي پايه نظارت كنم، چرا كه هم دانشش را دارم و هم تجربه اش را. اما من دوست ندارم نظراتم را به مسوولان فوتبال پايه تحميل كنم. اما اگر كادر فني تيم‌هاي پايه تمايل داشته باشند من همه چيز را با آنها به اشتراك مي‌گذارم. آن اشتباهي كه در تيم اميد پيش آمد در تيم‌هاي ديگر هم پيش آمده، يادم هست در يكي از كشورهايي كه كار مي‌كردم در رده جوانان يك بار يك مربي چهار تعويض انجام داد و يا بارها و بارها از بازيكنان صغرسن استفاده كرد و هميشه از اين اتفاقات مي‌افتد اما ما بايد تغيير كنيم. من خودم را مي‌گويم، نسبت به گذشته اشتباهاتم كمتر شده است و اگر در گذشته 150 اشتباه مي‌كردم در حال حاضر 50 اشتباه مي‌كنم. من براي كمك به تيم‌هاي پايه هميشه آماده هستم و دوست دارم با كساني كه كار كنم كه تعهد دارند. در تيم ملي اميد اين تعامل وجود داشت و آنها همه چيز را با من چك مي‌كردند و نظرات من را مي‌خواستند. از من نخواهيد وقتم را جايي تلف كنم كه فقط صحبت و حرف مي‌بينم اما خبري از عمل در فوتبال پايه نيست. شايد هم كساني كه در فوتبال پايه هستند نمي‌خواهند با ما كار كنند.

زماني كه در مرخصي بوديد شايعات زيادي در خصوص مذاكره تيم‌هاي مختلف با شما مطرح شد، و هواداران فوتبال انتظار داشتند كه شما اين مسائل را تكذيب كنيد.....

زماني كه در مرخصي بودم متوجه شدم از سوي رسانه‌ها و مطبوعات داستان‌هاي جالبي مطرح شده است. با كادر خود و مدير رسانه‌اي تيم صحبت كردم و خواستم هر چه زودتر اين مسائل پايان يابد. در روزنامه‌ها آمده بود كه من با باشگاه و يا تيم‌هاي ديگر كشورها مذاكره كرده ام اما اين صحت نداشت. در طول 32 سال كار حرفه‌اي، هميشه به اصولي كه براي خود داشته ام، پايبند بوده ام و به قراردادي كه با فدراسيون‌ها يا باشگاهها بسته ام احترام گذاشته ام و حالا تصميم گرفته ام كه در ايران باشم نه جاي ديگر و تا زماني كه فدراسيون ايران من را بخواهد، من نيز هستم. اين كار حرفه‌اي نيست كه زماني كه با تيم يا كشوري قرارداد دارم، به جاي ديگري بروم و قرارداد جديدي را به امضا برسانم. قبل از حضورم در ايران گزينه‌هايي چون تركيه، برزيل، افريقا و انگليس و چند تيم اروپايي پيش رويم بود كه قراردادهايشان اصلا قابل مقايسه با قرارداد فعلي نيست اما وجود هدفي مشترك بين من و فدراسيون ايران باعث شد تا سرمربيگري اين تيم را برعهده داشته باشم.

خرداد ماه برنامه‌هاي تيم ملي بسيار فشرده است، چه برنامه‌اي براي آن داريد؟

فدراسيون از من يك انتظار دارد كه آن انتظار، هدف من است. فدراسيون فوتبال ايران از من انتظار دارد تا تيم كشورش به جام جهاني صعود كند و هدف من صعود و حضوري پر قدرت در ديدارهاي جام جهاني است و در نهايت هدف هر دو ما يكي است. معتقدم هدايت تيمي را بر عهده دارم كه در سال 2014 در رقابتهاي جام جهاني برزيل به مصاف حريفان خود مي‌رود. براي اين‌كه به اين هدف برسيم دو نكته مهم را نبايد فراموش كرد. اولا، ميل و اشتياقي است كه در من براي رسيدن به اين هدف دارم و باعث شده تا سخت كار كرده و برنامه ريزي كنم، اما مشكلاتي در اين بين وجود دارد. زماني كه بازيكن به تيم ملي دعوت مي‌كنم به دليل تنهايي ام در كمپ تيم‌هاي ملي و وقت صرف كردن نيست بلكه به دليل حرفه‌اي شدن و شناخت بهتر آنها در كنار فعاليت و تلاش است و در اين صورت است كه ميتوان به هدف خود رسيد. تيمي كه بيشتر كار كند مي‌تواند موفق باشد و به جام جهاني صعود كند. برگزاري اردوهاي مدون مي‌تواند ما را به هدفمان نزديك تر كند. بهت زده مي‌شوم زماني كه برخي از كارشناسان فوتبال اعلام مي‌كنند بازي با قطر مگر اردوي 10 روزه مي‌خواهد؟ بحث من بازي با قطر نيست و من فقط يك قدم جلوتر از خود را نمي‌بينم و من حضور در جام جهاني در سال 2014 را مي‌بينم و بحث قطر نيست و مهم حضور در عرصه بزرگ و بين‌المللي است. قطر براي من فقط حكم يك گام براي رسيدن به جام جهاني دارد. اگر پيشنهاد اردوي 10 روزه مي‌دهم و مي‌خواهم بازيكنان در كمپ باشند، نياز تيم و نياز براي رسيدن به يك هدف بزرگ است. اگر قرار است كه به برزيل رفته و از اماكن تفريحي آن لذت ببريم، بله تمامي اين برنامه‌ها بي فايده است اما اگر قرار است در برزيل حضور داشته باشيم و در آنجا موفق بوده و تمام تلاشمان را در آنجا انجام دهيم، بايد اردو باشد، بايد تمرين باشد، بايد مسابقه دوستانه برگزار شود تا به جام جهاني 2014 صعود كرد. تنها زمان صعود ما به جام جهاني از ماه ژوئن تا ماه نوامبر 2012 است. صعود در اين ماهها اتفاق مي‌افتد در نه سال 2014 و رئيس فدراسيون از من خواسته تا اين مهم اتفاق بيافتد. ما 6 بازي در سال 2012 پيش رو داريم و در واقع 75 درصد از كل امتيازها براي صعود را در اين ماه‌ها مي‌توانيم كسب مي‌كنيم. تا نوامبر مشخص مي‌شود كه صعود مي‌كنيم يا نه. نكته دومي كه بازهم بسيار مهم و حائز اهميت است، ذهنيت بازيكنان است. زماني كه صعود كرديم بايد ذهن بازيكنان را آماده كنيم تا حضوري پرقدرت و مطلوب در رقابتهاي جام جهاني برزيل داشته باشند. من مربي اي نيستم كه بخواهم فقط در برزيل حضور داشته باشم و از سواحلش لذت ببرم. مطمئنا مربي‌هايي وجود دارند كه با اين هدف به مقصد برزيل مي‌روند. مي‌خواهم وقتي كه به جام جهاني صعود كرديم، اگر شانسي براي پيروزي در هر ديدار وجود داشته باشد، آن پيروزي را بدست بياوريم. حضور در اين بازيها بايد با هدف بردن باشد و نه تنها با هدف حضور. بر همين اساس بازيكني مي‌خواهم كه براي جنگيدن و تلاش كردن آماده باشد و بازيكني نميخواهم كه فقط با صعود به جام جهاني ارضا شود و اين يكي ديگر از دلايل اردوي 10 روزه در قطر است. حتي در برنامه‌هاي خود، اردويي 2 يا 3 هفته‌اي را تا قبل از بازي در ماه ژوئن گنجانده ام. اگر افراد بتوانند، مواردي را كه گفتم درك كنند، بي شك دوست اين فوتبال و فدراسيون هستند و اگر كسي غير از اين نظر داشته باشد، خيلي ساده است، او هيچ گاه دلش براي اين فوتبال نمي‌سوزد.

 الان در فوتبال ايران چه احساسي داريد؟

75 ميليون نفر چشمشان به من است و كارم سخت است. هر شب با اين فكر مي‌خوابم و صبحها بيدار مي‌شوم كه بايد دل 75 ميليون نفر را شاد كنم، چرا كه بايد پاسخگوي همان 75 ميليون نفر باشم كه چشم اميدشان به تيم ملي ايران است. مطمئنا من فقط با طرفداران استقلال و پرسپوليس طرف نيستم و همه تيم‌هاي ايران و همه باشگاهها و طرفدارانشان مي‌خواهند تيم ملي به جام جهاني صعود كند. بار سنگيني روي دوش من است و تمام برنامه ريزي‌ها بايد طوري انجام شود كه 75 ميليون نفر راضي شوند. 12 سال است در تيم‌هاي ملي كار مي‌كنم و خوب مي‌دانم يك اشتباه كافي است كه يك مربي عليه يك كشور شود و يك كشور عليه يك مربي.

فكر مي‌كنيد انتخابات فدراسيون فوتبال روي كار شما اثر بگذارد؟

من به عنوان سرمربي تيم ملي، درگير قضاياي انتخابات نخواهم شد. در مدت زمان 10 ماهه‌اي كه در ايران بوده ام مسوولان فوتبال ايران را خوب شناخته ام. دوستانم در فدراسيون فوتبال از رئيس تا هيات رئيسه و همينطور سازمان ليگ و دبيركل فدراسيون، حمايت‌هاي فوق العاده‌اي از تيم ملي بزرگسالان داشته اند و جا دارد از آنها تشكر كنم چرا كه در داخل و خارج اردوها و سفرهاي خارجي هميشه ما را حمايت كرده اند و ارتباط ما خوب بوده است. من اميدوارم كساني كه راي مي‌دهند بهترين گزينه را انتخاب كنند و همينطور من كه يك راي دارم. البته راي من مخفي است و فقط خودم مي‌دانم به چه كسي راي مي‌دهم. ولي پس از 10 ماه يك تيم واقعي داريم و همه راه و چاه كار در فوتبال ايران را مي‌شناسيم و شك نداريم كه هر كسي هم كه انتخاب شود از هدف بزرگ ما حمايت خواهد كرد. فقط اين را بگويم كه ارتباط كاري و درك مشترك بسيار خوبي بين من و رئيس فدراسيون فوتبال برقرار شده و مايه تاسف خواهد بود كه اين ارتباط كاري من و كفاشيان قطع شود و بخواهم از نو با شخص ديگري فضاهاي كاري تيم ملي را مطرح كرده تا آنها را به سامان برسانيم.


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

معاون رئيس جمهور:
ايران 500 سال گاز دارد
جام جم آنلاين: معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران تا 500 سال اینده گاز دارد، از توسعه صنعت CNG به ایران به عنوان یک معجزه یاد کرد و گفت: تولید بنزین الکلی باید در دستور کار وزارت نفت قرار گیرد.

محمدجواد محمدی زاده در مراسم آغاز عرضه بنزین یورو 4 در سطح جایگاه سوخت تهران با بیان اینکه با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مصرف این فرآورده حدود 100 درصد در کشور کاهش یافته است، گفت: بر این اساس هم اکنون 60 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که اگر سهمیه بندی بنزین در کشور اجرا نمی‌شد مصرف این فرآورده از مرز 120 میلیون لیتر در روز عبور می‌کرد.

معاون رئیسی جمهور با اعلام اینکه در شرایط فعلی هنوز مصرف بنزین و سوخت در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد تصریح کرد: اتلاف سوخت و انرژی در ناوگان حمل و نقل کشور وجود دارد اما باید با اجرای طرح‌های مختلف بهینه سازی مصرف انرژی در این بخش را در دستور کار قرار دهیم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام اینکه ایران حداقل تا 150 سال آینده نفت و 500 سال آینده گاز در اختیار دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه این انرژی‌ها تجدیدپذیر نبوده باید با متنوع سازی سبد مصرف انرژی امکان بهینه سازی بیشتر را در این بخش فراهم کنیم

این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه در سبد انرژی خودروها در اروپا سهم گازوئیل 55 درصد و سهم بنزین به کمتر از 40 درصد در سبد سوخت خودروها کاهش یافته است تبیین کرد: اما در ایران سهم بنزین به حدود 65 درصد افزایش یافته بد که تک محصولی شدن سبد سوخت خودروها یک فاجعه تلقی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بنزین با امنیت کشور ارتباط دارد خواستار متنوع سازی بیشتر سبد سوخت خودروها شد و افزود: ورود دو میلیون دستگاه خودروی گازسوز و توسعه صنعت سی ان جی در ایران یک معجزه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ضرورت ورود خودروهای الکتریکی، هیبرید و الکل سوز به ناوگان حمل و نقل کشور از تولید 60 درصد سوخت خودروهای در برزیل با استفاده از الکل گیاهی خبر داد و افزود:‌باید استفاده از انرژی‌ای پاک در سبد سوخت توسعه یابد.

محمدی‌زاده سرمایه گذاری 15میلیارد دلاری در طرح‌های بهینه سازی پالایشگاه نفت را یک اقدام موثر دولت برای صیانت بیشتر از محیط زیست عنوان کرد خاطرنشان کرد: این حجم از پروژه‌ها با وجود افزایش تحریم و بدون توقف تولید بنزین گازوئیل در پالایشگاه‌ها اجرایی شده است.(مهر)


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
رمز گشايي از پروژه هديه 60
جام جم آنلاين: «توسعه مقاومت اجتماعي سبز» عنوان اصلي طرح تماس است كه پيشتر با عنوان اختصاري «ت» مورد اشاره قرار گرفته بود. طرح تماس محصول پيگيري هاي شوراي هماهنگي جنبش سبز و تعامل نزديك اتاق فكر فتنه با بيگانگان در بازنگري عملكرد فتنه گران و بررسي ناكامي هاي جنبش هاي خياباني است كه پس از بررسي كارشناسي و مدد گرفتن از نظرات طيف هاي مختلف مخالفان جمهوري اسلامي نهايي گرديد.

 ورود غرب به فاز جنگ تمام عیار اطلاعاتی با ایران و تلاش برای تلفیق این گزینه با سایر گزینه های فشار، عرصه هایی کاملا جدید برای قدرت نمایی ایران اسلامی ایجاد کرده است.

پس از افشاي پروژه بزرگ ضد ايراني هديه 60 از سوي یکي از ديپلماتهاي فعال کشورمان که نمي خواست نامش فاش شود انتشار متن هايي به نام عناصر وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي غرب در كنار بسياري از علائم ديگر نشان داد كه موشك به هدف خود اصابت كرده و سوخت شدن اين پروژه مهم غرب همچنان تلفات مي دهد.

همان ديپلمات طي گفتگويي با باشگاه خبرنگاران زواياي ديگري از اين برنامه ريزي مشترك ضد ايراني را اشكار ساخت وگفت: طراحان طي يك جدول زمان بندي يك سال و نيمه در پي آن بودند تا پس از اجراي مراحل مختلف و استفاده از هسته هاي سازمان يافته با فراخوان عمومي و پس از هماهنگي و گرفتن تاييد نهايي از سرويس هاي اطلاعاتي غربي به عنوان گام نهايي، پايه گذار تغييرات خيال پردازانه با سوء استفاده از فضاي شکل گرفته در آستانه انتخابات در حاكميت جمهوري اسلامي باشند.

ديپلمات کشورمان مراحل اجرايي شدن طرح تماس را چند گام دانست و گفت: گام اول: اجراي آزمايشي طرح مابين 500 تن از مرتبطين نزديك و معتمد است و گام بعدي طراحي، تمهيد و پيگيري مقدمات راه اندازي سايت اينترنتي و ساير ظرفيت هاي خاص و عام ارتباطي مي باشد و گام سوم اعلام رسمي و فراخوان عمومي طرح تماس و اقدامات اجرايي است.

 پروژه انتخاباتی انفجار سیاه

منابع خبری از دور تازه ای اقدامات روانی علیه مسئولین بلند پایه نظام در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی خبر میدهند.

به گزارش رویداد، همزمان با  نزدیک تر شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و هراس دشمنان ایران اسلامی از حضور کم نظیر مردم در جریان رای گیری و مشارکت سیاسی ، دور جدیدی از تخریب ها علیه مسئولین بلند پایه نظام اسلامی در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

دراین پروژه که "انفجار سیاه" نام گرفته است و کنایه به منتشر کردن دوده ای عظیم از اطلاعات نا امید کننده و سیاه در محوطه ذهنی مخاطبان ایرانی دارد،چند مرحله اساسی در دستور کار برای تعقیب قرار دارد.

طرح موضوعات جنجالی و پرتنش درباره فساد ادعایی مسئولین عالی رتبه نظام و من جمله طرح مباحث بدون استناد و کاملا دروغ از فعالیت های اقتصادی که طبیعتا مورد توجه توده های مختلف مردم می باشد و حساسیت های بالایی نسبت به آن وجود دارد.

 ایجاد شبهه درباره صلاحیت های مدیریتی مسئولین نظام اعم از صلاحیت های عمومی و تخصصی و طرح مباحثی همچون عدم کارایی ، که این فاز از عملیات انفجار سیاه هم اکنون آغاز شده است و در پوشش فعالیت های شبه مردمی و دانشجویی در محیط اینترنت ، تعقیب میشود.

بمباران اطلاعاتی با انتشار انبوهی از اطلاعات ضد و نقیض در خصوص اشخاصی که پرونده تایید صلاحیت های کاندیداها را دردست اقدام دارند با هدف تاثیر گذاری بر قضاوت و رای و نظر این افراد و همچنین افزایش هزینه های دقت برای حفظ و صیانت از منافع ملی از جمله مواردي است كه در اين پروژه مورد توجه مي باشد.

موضع  انتخاباتي هاشمي

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از استادان و محققان حوزه علميه و محققين دانشگاه‌هاي شهر مقدس قم با اشاره به برخي نگراني‌هاي به حقي كه در جمع روحانيون و بزرگان حوزه‌هاي علميه حاكم است، پاسخ به سوالات را حق مردم، محققين و روحانيون خواند و تصريح كرد: به سوالات و شبهات جدي كه مطرح است بايد پاسخ‌هاي مستدل، صريح و روشن داد تا شبهات برطرف شود.

 وي تصريح كرد: حضور دائمي مردم در صحنه و مشاركت احزاب، گروه‌ها و اقشار گوناگون جامعه براي اداره كشور، اصلي اساسي و مورد قبول حضرت امام(ره) و رهبري بوده و هيچ كس منكر آن نيست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه «برون رفت از مشكلات موجود بدون مشاركت جدي حوزه‌هاي علميه و روحانيت مشكل خواهد بود» پذيرش اشتباه و بازگشت به خواست اسلام و مردم را قدم اول اصلاح امور عنوان كرد و گفت: اگر با مردم صادقانه سخن بگوييم و مدبرانه عمل كنيم قطعاً مردم خوب و وفادار ايران هم در اصلاح امور بيشتر مشاركت خواهند كرد.

وي ابراز عقيده كرد: آن‌چه باعث بروز مشكلات شده قانون اساسي و نظام نيست بلكه حاكم كردن سلايق فردي بر قانون و سيستم حكومتي و نيز خارج ساختن مسووليت‌ها و عملكردها از حوزه نظارت‌هاي قانوني است.

 تحريم‌هاي بي نتيجه

"دنيل برمرز"، پروفسور و استاد دانشگاه بوستون در رشته سياست بين الملل طي مقاله اي با اشاره به تلاش هاي غرب براي توقف روند پيشرفت هاي ايران، اظهار داشت: سياست تحريم و تشديد دوره اي آن بر كشوري مانند ايران بي اثر بوده است.

به گزارش نشريه فارين پاليسي، طي هفته هاي اخير مخالفان غربي ايران برنامه پركاري را مي گذرانند چرا كه موفقيت هاي اطلاعاتي و نظامي تهران و نيز روند تضعيف موقعيت اقتصادي و استراتژيك آمريكا و همپيمانانش در جهان و بخصوص خاورميانه آنان را بيش از پيش وادار به چاره‌انديشي كرده است. اما گويا اين بار نيز سياستمداران قدرت هاي غربي راه حلي جز جنگ اقتصادي بر روي ميز خود ندارند.

آمريكا و هم پيمانان اروپايي آن در حالي طرح تحريم نفت ايران را مطرح كرده اند كه بسياري از آنان و نيز برخي كشورهاي آسيايي مشتري هاي پرمصرف اين كالا بوده و چرخه اقتصادي خود را بر مبناي آن طراحي و اجرا مي كنند.

پس از ارائه طرح تحريم نفتي ايران، نمايندگان ايالات متحده در كشورهاي مختلف تلاش هاي گسترده خود براي همسو كردن ساير كشورها با خود را آغاز نمودند با اين حال علاوه بر كشورهاي اروپايي، كشورهاي شرقي نظير هند، ژاپن و كره جنوبي نيز راضي به پذيرش اين طرح نشده اند. چشم انداز اقتصادي بسياري از آنان براساس دادو ستد نفت خاورميانه بخصوص ايران برنامه ريزي مي گردد.

بيش از 30 سال تحريم هاي غرب در مورد تهران اعمال شده و اگر اين سياست موفقيت آميز مي بود، بايد پس از سي سال نشاني از شكست يا توقف پيشرفت هاي هسته اي ايران ديده مي شد.

 


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

طبق خواسته آيت‌الله جوادي آملي
فرشچيان تابلوي سيمرغ راخلق مي‌كند
جام جم آنلاين: استاد محمود فرشچیان تابلوی نقاشی سیمرغ عطار نیشابوری را طبق خواسته آیت‌الله جوادی آملی به تصویر می‌کشد.

در پی انتشار نظر آیت الله جوادی آملی و در خواست وی از استاد فرشچیان به منظور نقاشی سیمرغ عطار نیشابوری، وی در پاسخ ضمن استقبال از این پیشنهاد اظهار داشت: ان شاء الله این کار را با کمال میل انجام خواهم داد البته سیمرغ از موضوعات بسیار پیچیده به ویژه برای نقاشی محسوب می‌شود.

معاون پژوهشي خانه هنرمندان ايران نيز در اين‌باره ابراز عقيده كرد: گفت‌وگو ميان آيت‌الله جوادي آملي و استاد فرشچيان، گفت‌وگو ميان دو شخص يا حتي يک حکيم و يک هنرمند نيست؛ بلکه گفتگو ميان دين و هنر و همچنين حکمت و هنر است.

نامور مطلق معتقد است: جامعه ما به چنين گفت‌وگوهايي نياز دارد. اميد است اين گفت‌وگو آغاز تعامل ميان علماي ديني و هنرمندان و دستيابي به درک متقابل و رفع برخي سوءتفاهم‌ها شود؛ زيرا به واقع، هنر و حکمت، بخصوص در فرهنگ شرقي و ايراني - اسلامي، داراي مباني و ريشه‌هاي مشترک هستند و دو گونه نگرش به يک حقيقت واحد تلقي مي‌شوند. در اين رابطه هر قدر گفت‌وگو بيش‌تر شود، مباني مشترک نيز بيش‌تر آشکار مي‌شود. بويژه اين‌که تعامل ميان حکمت و هنر به نوعي صيانت از هر يک از آن‌ها در مقابل افراط و تفريط‌ها نيز محسوب مي‌شود.

همچنین مجید سرسنگی؛ مدیر عامل خانه هنرمندان ایران نیزاعلام کرد: خانه هنرمندان ایران آمادگی آن را دارد تا بیش از پیش شرایط تعامل میان حکمای دینی و هنرمندان را فراهم آورد و امیدوار است با پیگیری این طرح تا اجرای کامل آن، شاهد آفرینش و رونمایی از اثر استاد فرشچیان، در آینده ای نه چندان دور در حضور آیت الله جوادی آملی باشیم.(ايسنا)


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

ساخت کوچکترين گوش دنيا
جام جم آنلاين: دانشمندان آلمانی نوعی گوش نانویی ساخته اند که به عنوان کوچکترین گوش دنیا قادر است به صدای باکتریها گوش دهد.

اگر فکر می کنید که گوش انسان نمی تواند صداهای با بسامد کمتر از 20 کیلوهرتز را بشوند بهتر است نظر خود را عوض کنید. چون به زودی خواهید توانست حتی صدای باکتریها و میکروبها را هم بشنوید.

درحقیقت، گروهی از محققان دانشگاه "لودویگ- مکسیمیلیان" در مونیخ آلمان نوعی گوش نانویی را ابداع کرده اند که قادر است اصوات تا شش برابر زیر سطح آستانه شنوایی گوش انسان را بشنود. کوچکترین گوش دنیا می تواند فصول جدیدی از علوم آکوستیک و زیست شناسی را آغاز کند.

این گوش نانویی صداهای ساطع شده از میکروارگانیسمهایی چون ویروسها و باکتریها را می شنوند. این دستگاه کوچک برپایه یک نانو ذره طلا به بزرگی 60 میلیونیم میلیمتر (60 نانومتر) قرار دارد که در یک دسته نور لیزری به دام افتاده است.

براساس گزارش فیزیک وورد، دانشمندان آلمانی این دستگاه را در یک وسیله آبی میان دو چشمه صوتی قرار دادند. چشمه ای که پرقدرت تر است از یک سوزن تنگستنی ساخته شده که به یک بلندگو که در بسامد 300 هرتز می لرزد، متصل شده است.

چشمه ضعیف تر، دارای یک نانوذره طلا است که به صورت دوره ای توسط یک پرتو لیزر گرم می شود. این پرتو لیزر امواج صوتی را در بسامد 20 هرتز تولید می کند.

با روشن کردن یکی از این دو چشمه، لرزشهای تولید شده، نانو ذره طلا را در همان جهتی که امواج صوتی ایجاد می شوند به حرکت وا می دارند. به این ترتیب، با اندازه گیری این جابجایی می توان بسامد صوت را محاسبه کرد.

برپایه آزمایشاتی که این فیزیکدانان آلمانی انجام داده اند، گوش نانویی قادر است اصوات در مقیاس میکروسکوپی فراتر از توانایی گوش انسان را تا سقف 60 دسی بل بشنود.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "با استفاده از این گوش نانویی می توانیم نوع جدیدی از میکروسکوپهای آکوستیک را توسعه دهیم."(مهر)


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

رييس سازمان محيط زيست عنوان كرد:
گام‌هاي بلند براي رفع آلايندگي
جام جم آنلاين: رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اين كه براي تامين محيط زيست سلامت نيازمند عزم بين‌المللي است، گفت: جمهوري اسلامي ايران گام‌هاي بلندي را درخصوص رفع آلايندگي‌ها برداشته است.

 به گزارش واحد مركزي خبر، محمدجواد محمدي زاده در سخنان پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه تهران به مناسبت هفته هواي پاك گزارشي ارائه كرد و گفت:‌ امروز يك عزم بين‌المللي براي تامين محيط زيست سلامت مورد نياز است كه جمهوري اسلامي به دليل آموزه‌هاي ديني و فرهنگ اسلامي گام‌هاي بلندي را درخصوص رفع آلايندگي‌ها برداشته است.

وي گفت: نمونه آن رونمايي از30 خودرو با استاندارد روز اروپاست، و رونمايي از پالايشگاه‌هايي با استانداردهاي بالا در دو روز گذشته است.

محمدي زاده با بيان اين‌كه سالانه يك ميليون و 600 هزار خودرو در كشور توليد مي‌شود گفت: پيش از اين هر خودرويي كه در كشور توليد مي‌شد در هر كيلومتر پيمايش 50 گرم آلايندگي داشت اما با تحولي كه در صنعت خودرو به وجود آمد، اين مقدار به 2 و هفت دهم گرم رسيده است.

وي افزود: به عبارتي هر20 خودرويي كه از امروز توليد مي‌شود به اندازه يك خودرويي كه قبلا توليد مي‌شد آلايندگي دارد كه اين يك توفيق ارزشمندي است كه صنعتگران كشور اراده كردند و به نتيجه رساندند.

رييس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: همچنين از دو روز گذشته در تهران سوخت‌هاي يورو چهار، گازوئيل يورو پنج و پاكترين بنزين دنيا براي هواپيما توزيع شد كه خوشبختانه توفيق بسيار ارزشمندي در بحث فرآورده‌هاي سوخت حاصل شده است.

وي افزود: فقط در پالايشگاه تهران روزي 720 تن گوگرد به صورت گرانول شده، جمع آوري مي‌شود كه در واقع گوگردهاي موجود در سوخت بنزين به حداقل رسيده است.

وي اضافه كرد: به طوري كه گوگرد موجود در بنزين 40 پي پي ام بود كه اكنون به زير 10 پي پي ام رسيده است.

محمدي زاده گفت: همچنين بنزن نيز از 5 درصد به يك درصد رسيده است كه البته اين اصلاحات و فرآيندها تغييري در قيمت بنزين ايجاد نمي‌كند اما در كاهش آلايندگي‌ها توفيق بزرگي است.

وي افزود: پالايشگاه‌هايي مثل تهران و ديگر پالايشگاه‌ها كه عمري بالاي60 سال دارد اكنون با بهينه سازي بالاترين و بهترين كيفيت توليدي را دارد.

رييس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: سه ماه قبل رييس جمهور پالايشگاه شازند را افتتاح كرد و به زودي پالايشگاه بندرعباس افتتاح مي‌شود و همچنين پالايشگاه‌هاي كرمان، آبادان و تبريز 7 پالايشگاهي است كه مسووليت تامين سوخت‌هايي با استاندارد بالا را برعهده دارند كه باعث كاهش آلايندگي مي‌شود.

تشكر از رسانه ملي

رييس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: متاسفانه برخي از رسانه‌ها اطلاعات غلطي در اين خصوص مي‌دهند كه تنها رسانه ملي اطلاعات درستي در اين خصوص منتشر كرد كه جاي تشكر دارد.

وي افزود: برخي رسانه‌ها بيهوده و بي دليل براي مردم نگراني ايجاد مي‌كنند، هرچند كه آلودگي وجود دارد اما بهبودي حاصل مي‌شود و اراده دولت در اين خصوص رو به جهش است.

محمدي زاده گفت: غير از خودرو دو سه اقدام براي بهبود هوا بسيار موثر است كه از جمله آنها درخت كاري است كه هر هكتار درخت كاشته شده، دو و نيم تن توليد اكسيژن مي‌كند.

وي افزود: در واقع براي تلطيف هوا، توسعه درختكاري، گل و گياه را بايد در دستور كار داشته باشيم و در واقع در كنار سياست دولت براي سرانه فضاي سبز، مردم نيز در نهضت درختكاري وارد شوند.

وي افزود: حداقل40 درصد آلايندگي مربوط به مشعل‌هاي موتورخانه هاست كه اگرچه دولت كار بزرگي انجام داد و عمده اين مشعل‌ها را گازسوز كرد اما هنوز نحوه احتراق آنها اشكال دارد و نيازمند اصلاح است.

محمدي زاده افزود: فقط در تهران دو ميليون موتورخانه داريم كه از مشعل استفاده مي‌كند و به غير از تهران، 60 درصد آلودگي هواي اراك و 70 درصد آلودگي اصفهان به دليل استفاده از مشعل است.

 


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

آخرين قيمت خودروهاي داخلي
جام جم آنلاين: قيمت خودروهاي داخلي درهفته گذشته تغيير چنداني نسبت به هفته‌هاي قبل از آن نداشت.

هفته گذشته در خانواده محصولات گروه خودروسازي سايپا، خودروي سايپا 131 در مدل SX به قيمت حدود 9 ميليون و130 هزار تومان و مدل SL نيز هشت ميليون و830 هزار عرضه شد.

قيمت سايپا 132 نيز در مدل SX حدود 9 ميليون و220 هزار تومان و مدل SL حول و حوش هشت ميليون و 920 هزار تومان بود.

هم‌چنين در اين هفته سايپا 111 نيز به قيمت حدود 9 ميليون و260 هزار تومان در نمايندگي‌هاي رسمي فروش سايپا عرضه شد. قيمت تندر90 توليدي پارس خودرو نيز در مدل E1 آن حدود 14 ميليون و750 هزار تومان و مدل E2 نيز حدود 16 ميليون و 300 هزار تومان بود.

ريو به قيمت حدود 14 ميليون و700 هزار تومان و تيبا حول و حوش 11 ميليون و800 هزار تومان عرضه شد. قيمت مگان نيز در مدل2000 آن حدود 36 ميليون تومان و قيمت ماكسيما حدود 44 ميليون تومان بود.

در اين هفته هم‌چنين در خانواده محصولات ايران خودرو، خودرو پژو 206 تيپ 2 به قيمت حدود 15 ميليون و200 هزار تومان‌، تيپ 3 حدود 15 ميليون و850 هزار تومان،‌ تيپ 5 حدود 17 ميليون و 500 هزار تومان و تيپ 6 اين خودرو نيز به قيمت حدود 19 ميليون و800 هزار تومان عرضه شد.

قيمت پژو 206 صندوقدار نيز در مدل V9 آن حدود 21 ميليون و500 هزار تومان‌، مدل V8 حول و حوش 17 ميليون و 700 هزار تومان و مدل V20 نيز 15 ميليون و400 هزار تومان بود.

در اين هفته سمند نيز در مدل EF7 تك‌سوز آن به قيمت حدود 16 ميليون و300 هزار تومان عرضه شد. قيمت پژو 405 نيز حدود 14 ميليون تومان بود.

تندر90 ايران خودرو نيز در مدل E1 آن به قيمت حدود 14 ميليون و350 هزار تومان و در مدل E2 نيز حول و حوش 15 ميليون و650 هزار تومان عرضه شد.

اما در اين هفته اگرچه قيمت كارخانه‌اي سوزوكي گراند ويتارا در كلاس 8 اتوماتيك آن حدود 49 ميليون و 685 هزار تومان و 5 اتوماتيك نيز 45 ميليون و 285 هزار تومان است، اما اين خودرو همچنان به قيمت كارخانه‌اي در سطح نمايندگي‌ها يافت نشده و در كلاس 8 اتوماتيك به قيمت حدود 55 ميليون تومان و كلاس 5 اتوماتيك نيز حدود 49 ميليون و800 هزار تومان عرضه شد.

قيمت‌هاي ياد شده نسبي بوده و در نمايندگي‌هاي فروش مختلف درصدي تفاوت قيمت به چشم مي‌خورد. (ايسنا)


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
امام جمعه موقت تهران:
ترور؛اوج استيصال مستكبران است
جام جم آنلاين: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام تروریستی اخیر و شهادت شهید احمدی روشن گفت: این اقدامات نشان دهنده اوج استیصال و بیچارگی کشورهای استکباری است.

 آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز با تسلیت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) افزود: بستگان شهید احمدی روشن با روحیه قوی خود به ملت و جوانان ایران قوت قلب دادند و خداوند به آنان اجر صابران را خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مستکبران وقتی همه درها را برای ضربه زدن به نظام اسلامی بسته می بینند به آدم کشی و ترور روی می آورند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: غربی ها ادعای مبارزه با تروریسم دارند اما خودشان سردمدار تروریست ها و تروریست پرورند.

آیت الله جنتی با بیان این که این اقدامات تروریستی موجب رسوایی عاملان آن می شود گفت: سرویس های اطلاعاتی کشورهای استکباری به عمل ننگین شان اعتراف می کنند اما بدانند که آنها در این رفتار قساوت آمیز خود شکست خواهند خورد و این اقدامات نیز از حماقت آنهاست.

خطیب جمعه تهران خطاب به آمران و عاملان این اقدام تروریستی گفت: این همه آدم کشتید چه نفعی بردید؟ و چه نتیجه ای گرفتید؟ بدانید که این انقلاب متعلق به همه مردم است و همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اعلام کردند این انقلاب قائم به شخص نیست.

آیت الله جنتی افزود: انتظار داریم مجازات عاملان و آمران این اقدام ننگین هر چه سریع تر آغاز شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ترور شخصیت های علمی کشور برای دشمنان نتیجه معکوس دارد؛ گفت:‌ این ترورها به طور حتم به ضرر آنهاست، همانگونه که شاهد هستیم300 دانشجو تقاضای تغییر رشته به مهندسی هسته ای را داده اند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تاکید بر این که حضور مردم در انتخابات مجلس دشمن شکن خواهد بود، گفت: ملت ایران در تجربه32ساله خود نشان داده اند که همیشه در همه انتخابات حضوری گسترده دارند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: دشمنان این ملت هدف گیری کرده اند و می خواهند در کشورمان آزادی در انتخابات نباشد، می خواهند آشوب بپا کنند و هدف گیری کرده اند سلامت این انتخابات را زیرسوال ببرند.

وی افزود: مردم با مشارکت خود در انتخابات آینده حضوری دشمن شکن خواهند داشت و در رقابتی آزاد به نمایندگان خود رای خواهند داد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم با بصیرت ما باید مراقب توطئه های دشمنان و از اهداف آنها آگاهی داشته باشند.

آیت الله جنتی، اسراف و صرف هزینه های بیهوده در انتخابات را مذموم دانست و با تاکید بر حاکمیت قانون در انتخابات، برگزارکنندگان اعم از ناظران و مجریان انتخابات و همچنین نامزدها را به رعایت قانون و وفاداری به آن دعوت کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم ما در22بهمن فریاد استقلال، آزادی، حکومت اسلامی سردادند که این موضوع هم اکنون تحقق یافته و حکم اسلام در این مملکت جاری و نظام اسلامی نیز برپاست.

آیت الله جنتی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که مدافع پابرهنگان و حامی مستضعفان بودند مقابله با مستکبران را در دستورکار خود قرار دادند و این خط تا به امروز ادامه دارد و ایثارگری و معنویت در جامعه گسترش یافته است.

وی با تاکید بر این که روح معنویت در جوانان ما موج می زند، گفت: با همه ترورها، چالش ها، جنگ و تحریم ها، امروز می بینیم که ایران در اوج پیشرفت در عرصه های مختلف است.

آیت الله جنتی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی منطقه و ضرورت حمایت از مردم مظلوم بحرین گفت: مردم بحرین در موضوع بیداری اسلامی مظلوم ترین بودند و باید با حمایت مردم بحرین به آنان در مقابله با ظالمان دلگرمی بدهیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان به موضوع وقف و خدمات ارزنده این حوزه اشاره کرد و ترویج فرهنگ وقف را خواستار شد.


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
زنگ خطر براي تيم ملي كشتي آزاد
جام جم آنلاين: شكست تني چند از ملي‌پوشان و نام‌آوران كشتي آزاد در فينال رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران، زنگ خطر را به درستي براي كشتي ايران به صدا درآورد تا در راه حضور در المپيك، كوچك‌ترين زماني را نيز به بطالت سپري نكند.

جاي تاسف است كه در فاصله شش ماه به بازي‌هاي المپيك، كوچك‌ترين فشاري به كشتي‌گيران ملي‌پوش وارد نيامده است تا در اين عرصه تنها ليگي مورد توجه قرار گرفته باشد كه كوچك‌ترين بازدهي را براي پويايي تيم ملي كشتي آزاد ما نداشته است.

ناكامي كشتي‌گيران ملي پوش و مدال‌آور در فينال ليگ از اين جهت قابل توجه بود كه مشخص ساخت تيم ملي كشتي آزاد با چه خلأ‌هاي اساسي روبه‌روست.

هر چند كه بازگشت دوباره رسول خادم به كشتي، اسباب اميدواري شده است، اما واقعيت اين است كه تيم ملي كشتي آزاد تا تيم شدن كامل جاي كار زيادي دارد و به طور طبيعي نيز دستيابي به تيمي منسجم كه بتواند در المپيك لندن قد علم كرده و چشم به درصدي از مدال‌ها داشته باشد، مصائب خاص خود را خواهد داشت.

اين ضعف و خلأ در شرايطي به چشم مي‌آيد كه تيم ملي كشتي آزاد ما منهاي يكي دو وزن خود، با ضعف‌هاي اساسي روبه‌روست و هنوز از كشتي‌گير ششدانگي برخوردار نيستيم كه پيشاپيش روي مدالش در المپيك حساب كنيم.

هر چند حساب كار مهدي تقوي، صادق گودرزي و رضا يزداني در اوزان 66، 74 و 96 كيلوگرم از بقيه نفرات جداست، اما حقيقت امر را بخواهيد اين سه كشتي‌گير نيز هر يك با ضعف‌هاي خاص خود همراه هستند و اگر تا فرصت موجود تا المپيك، ضعف‌هايشان مرتفع نشود چه بسا در اين ميدان بزرگ پايشان براي يك لحظه بلغزد و تمام تلاش‌هايشان بر باد برود.

جدا از اين سه وزن كه نقايص فني و تكنيكي كشتي‌گيران ياد شده، قابل برطرف شدن است، در 4 وزن 55، 60، 84 و 120 كيلوگرم چندان قوي نيستيم، به‌ويژه در سنگين وزن كه متاسفانه طي چند سال گذشته مربيان وقت تيم ملي، هيچ كار خاصي را براي شناسايي و تربيت چند كشتي‌گير خوب و مطمئن انجام ندادند تا در اين شرايط فردين معصومي به پايان خط رسيده،‌ در بين جوانان مانور داده و بالاتر از آنان در صدر 120 كيلويي‌ها بايستد.

جاي تاسف بيشتر اينجاست كه محمدرضا آذرشكيب با سابقه دو مدال نقره جوانان جهان، همچنان در 120 كيلو درجا مي‌زند تا با نداشتن اعتماد به نفس لازم، يك مهره سوخته در كشتي ايران تلقي شود.

اين در حالي است كه اين كشتي‌گير كرجي با فيزيك جسماني مناسب، اگر طي دو ، سه سال گذشته تحت پوشش ويژه قرار مي‌گرفت بايد امروز جايگاه خود را در تركيب تيم ملي كشتي آزاد ما مستحكم مي‌كرد، نه اين‌كه در مصاف با فردين معصومي حتي از انجام يك زيرگيري نيز عاجز باشد و نداند كه چه سان بايد با قوس كردن و استفاده از دستان خود، سطح اتكاي حريف را به هم‌زده و شرايط را براي زيرگيري فراهم كند.

بي‌ترديد در چنين شرايطي بايد به معصومي حق داد كه همچنان در ميدان رقابت باقي مانده و چشم به پيراهن تيم ملي داشته باشد.

در 60 كيلو نيز با وضعيت حادتري مواجه هستيم و هنوز نتوانسته‌ايم با گذشت قريب به دو سال از خداحافظي مراد محمدي، جانشيني شايسته در اين وزن پيدا كنيم.

البته نه اين‌كه با فقر استعداد مواجه باشيم، بلكه ايراد اين است كه مربيان ما چندان به سازندگي توجه ندارند و نمي‌خواهند با زحمت و تلاش اين استعدادها را به سرمنزل مقصود برسانند.

به هر حال اميدواريم با حضور رسول خادم، كشتي آزاد ايران جان دوباره‌اي يافته و در مسير شكوفايي گام بردارد.

بايد تاكيد كنيم كه مسابقات جهاني به هيچ‌وجه قابل مقايسه با بازي‌هاي المپيك نيست و ساده‌انگارانه است اگر تصور شود مي‌توان با اتكا به عنوان نايب قهرماني جهان در سال 2011، موفقيت در المپيك را پيش خريد كرد.


|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
كلاهبرداري ميلياردي با خودكار جادويي
جام جم آنلاين: چهار عضو يك باند كه به بهانه دريافت وام‌هاي كلان بيش از يك ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بودند توسط ماموران پليس آگاهي اصفهان دستگير شدند.

سرهنگ حسين‌زاده رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اشاره به پرونده اتهامي اعضاي اين باند به «جام‌جم» گفت: از مدتي پيش شكايت‌هاي مردمي در پليس آگاهي اصفهان مورد بررسي و تحقيق كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري قرار گرفت كه نشان مي‌داد اعضاي يك باند با تبليغات گسترده از جمله چاپ آگهي‌هاي اغواكننده در روزنامه‌ها با فريب مردم ادعا مي‌كنند كه قادر هستند به دليل نفوذ در بانك‌هاي كشور وام‌هاي كلان دريافت كنند.

پس از مراجعه به دفاتر شركت و تنظيم قرارداد، آنها يك فقره چك را به عنوان امانت در اختيار مدير شركت قرار داده و پس از مدتي اطلاع پيدا مي‌كردند، چك امانتي آنها با تغيير رقم درج شده به بانك ارائه و حساب بانكي آنها خالي شده است.

رييس پليس آگاهي اصفهان افزود: با تشكيل تيم ويژه‌اي از كارآگاهان تحقيق در اين زمينه آغاز و معلوم شد، كلاهبردارهاي تحت تعقيب پس از جذب و فريب مراجعه‌كنندگان محل‌هاي اجاره‌اي را كه در پوشش يك شركت كاغذي اجاره كرده‌اند، نيمه شب تخليه كرده و متواري مي‌شوند.

ردپاي شيادهاي حرفه‌اي

رييس پليس آگاهي اصفهان اضافه كرد: در مرحله بعدي از تحقيقات معلوم شد كلاهبردارهاي حرفه‌اي با اين روش بيش از يك ميليارد تومان كلاهبرداري كرده‌اند و بخش عمده‌اي از اين كلاهبرداري‌ها از طريق دستكاري ارقام چك يا برداشت اينترنتي از حساب مالباختگان بوده است.

حسين‌زاده تصريح كرد: پس از بررسي و تحقيقات ميداني، 70 نفر از مالباختگان شناسايي شدند و معلوم گشت آنها هنگامي كه براي تضمين يك فقره چك را ارائه كرده‌‌اند، به درخواست مديران شركت، رقم چك را با خودكاري كه در اختيارشان قرار داده شده بود، نوشته‌اند.

وي افزود: پس از استفاده از خودكار معلوم شد اين نوع خودكار معروف به خودكارهاي جادويي است كه پس از چند ساعت نوشته‌هاي آن پاك مي‌شود و شيادهاي كلاهبردار هم با جمع‌آوري اطلاعات حساب بانكي مالباختگان، موجودي بانكي آنها را با اين روش سرقت كرد‌ه‌اند.

حسين‌زاده گفت: با جمع‌بندي اين اطلاعات معلوم شد كلاهبردارهاي تحت تعقيب در چند استان ديگر از جمله تهران و چهارمحال و بختياري نيز به اين شيوه كلاهبرداري كرده و متواري شده‌اند.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان تصريح كرد: در ادامه با سرنخ‌هايي كه از اين متهمان به دست آمد كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان چهار نفر از اين متهمان را در مخفيگاهشان دستگير كردند و در بازرسي از محل 300 ميليون تومان از پول‌هاي مالباختگان كشف و توقيف شد.

در يك قدمي تكرار جرم

سرهنگ حسين‌زاده خاطرنشان كرد: با انتقال متهمان به پليس آگاهي آنها اعتراف كردند، با اين شيوه در چندين استان و شهر كلاهبرداري كرده و درصدد راه‌اندازي دفتر ديگري براي كلاهبرداري از مردم بوده‌اند كه دستگير شدند.

رييس پليس آگاهي افزود: با توجه به وسعت كلاهبرداري‌هاي اعضاي اين باند كساني كه به بهانه دريافت وام و ارائه چك اموالشان به سرقت رفته است مي‌توانند به پليس آگاهي اصفهان يا با شماره تلفن 03112184333 تماس بگيرند.

حسين‌زاده با هشدار به مردم گفت: اين متهمان كه سوابق كيفري نيز دارند، از اعتماد مردم به روزنامه‌ها سوءاستفاده كرده‌اند در حالي كه بايد توجه داشت، چاپ آگهي در روزنامه‌ها دليل بر قانوني بودن فعاليت صاحب آگهي نيست و مردم بايد هوشيار باشند.

وي افزود: اگر قصد معامله و يا خريد و فروش كالا و يا استفاده از خدماتي را داريد، سعي كنيد در صورت استفاده از چك از خودكارهاي خودتان با ملاحظات مربوط به نوشتن چك استفاده كنيد؛ زيرا اكنون خودكارهايي در بازار وجود دارد كه جوهر آنها چند ساعت پس از نوشتن پاك مي‌شود.


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید