اولترابوک و تبلت به همراه ویندوز 8 در Lenovo Yoga
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
lenovo-yoga-tent-mode

مطمئناً تا به حال محصولاتی که هم تبلت و هم کامپیوتر باشند را دیده اید. اما این بار لنوو محصولی به نام Yoga را با این خصوصیت به نمایشگاه CES آورده است. اولترابوک و تبلت در محصولی تجهیز شده با ویندزو 8 مایکروسافت.


این محصول به نمایشگری ۱۳٫۳ اینچی مجهز است که توسط دو لولای مخصوص به بخش کیبرد متصل شده؛ این لولاها قابلیت گردش ۳۶۰ درجه را دارند و به واسطه آنها می توان مانیتور را به طور کامل چرخاند تا اولترابوک را به یک تبلت عظیم الجثه تبدیل کرد. ضمن اینکه این قابلیت به تبلت اجازه می دهد از بخش کیبردی به عنوان یک نگهدارنده و استند استفاده کنید تا در هر زاویه ای آن را ثابت نگه دارید.


صفحه چند لمسی این محصول قابلیت تشخیص همزمان ده نقطه را دارد که به استفاده مناسب از قابیت های ویندوز 8 کمک شایانی می کند. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش 900×1600 پیکسل است. قطر Yoga تنها ۱۷ میلیمتر و وزن آن ۱٫۴ کیلوگرم است که برای یک اولترا بوک ایده آل به نظر می رسد. همچنین لنوو ادعا کرده که باتری این محصول به کاربر اجازه می دهد با هر بار شارژ، تا ۸ ساعت از آن استفاده کند. از سایر جزئیات سخت افزاری این محصول چیزی منتشر نشده.


ظاهراً لنوو قصد دارد Yoga را تا نیمه دوم ۲۰۱۲ با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه کند. برای یک اولترابوک و تبلت ویندوزی با قابلیت های ویژه، قیمت خوبی به نظر می رسد. اما باید منتظر باشیم و ببینیم سرعت و قدرت پردازش آن هم به اندازه ایده نو و قیمتش مناسب هستند یا خیر.


|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت logear در نمايشگاه CES امسال از یک محصول دوست داشتنی و کارآمد برای کاربران کامپیوتر های رومیزی پرده برداری کرده است. آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد یک پد بیسیم مالتی تاچ است.

 

این پد ۲.۴ گيگا هرتزی می تواند کنترل مکان نما را تا برد ۱۰ متری امکان پذیر کند. لمس این پد حساس به یک انگشت و يا دو انگشت به صورت هم زمان است. این پد مجهز به دکمه کليک چپ، راست و همچنين ۶ دکمه عملياتی از جمله کلیدهای کنترل افزایش و کاهش صدا است.

 

البته برای اینکه ده متر آن طرف تر روی کاناپه ای لم دهید و در حاليکه به صفحه مانیتور بزرگ خود نگاه می کنید، مشغول کار شوید، باید ۸۰ دلار پرداخت کنید.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت Henge Docks در نمایشگاه CES 2012 یک داک به درد بخور را معرفی کرده که حسابی کاربران مک بوک ایر را سرشوق خواهد آورد. از حالا همه دارندگان مک بوک ایر باریک اندام می توانند خوشحال باشند که با یک ابزار جانبی ساده کامپیوتر رومیزی هم خواهند داشت. این داک برای هر دو نوع مک بوک ایر ۱۱ و ۱۳ اینچ تولید خواهد شد. بر روی این داک شما بدون هیچ دردسر و تنظیم اضافه ای، پورت های یو اس بی و Mini Displayport را در اختیار خواهید داشت. از همین حالا در سایت این شرکت می توانید برای پیش سفارش هر دو نوع این داک ها با قیمت ۵۵ و ۶۰ دلار اقدام کنید.


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

سر انجام شرکت دل هم در نمایشگاه امسال رسما وارد بازار اولترابوک ها شد. با XPS 13 ملاقات کنید. اولترابوکی که از بیرون زیاد هم متفاوت به نظر نمی رسد اما وقتی دقیق تر به آن نگاه کنید تفاوت را احساس می کنید.

بدنه فیبر کربن که قسمت تحتانی اولترابوک را پوشانده است نه تنها وزن آن را سبک تر کرده، بلکه به مقاومت هم افزوده است. علاوه بر این، ایده خوب دل سبب می شود که قسمت زیر اولترابوک گرما را کمتر منتقل کند و وقتی آن را روی پایتان قرار می دهید مانند برخی مدل ها دچار سوختگی نمی شوید!


44eb0b4a75ea85722e3e7750ba416191_narenji.jpg

نمایشگر این اولترابوک با محافظ گوریلا گلاس پوشانده شده و وقتی سراغ سخت افزار می رویم با پردازشگر Core i5 یا Core i7 به همراه ۴ گیگابایت رم و انتخابی از حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD مواجه می شویم. کار گرافیک هم از نوع داخلی Intel HD3000 است.

ضخامت این اولترابوک در بخش های مختلف بین ۶ تا ۱۸ میلیمتر است و وزن آن ۱۳۰۰ گرم است. اولترابوک ۱۳ اینچی دل به زودی با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

فکر می کنید عکس بالا قرار است نسل بعدی تبلت های سونی باشد یا فقط یک طرح مفهومی دیگر از این شرکت است؟ بازدیدکنندگان غرفه سونی در CES هم به نظر می آمد که سوالات بی پاسخ فراوانی هنگام دیدن این طرح اولیه PC در پشت یک محفظه شیشه ای برای شان به وجود آمده است‫.‬ شکل و طراحی تخم مرغی آن کاملا جذاب و گیرا است، اما به نظر می رسد که پخ بزرگ اطراف صفحه نمایش فضای فراوانی را هدر داده باشد‫.‬ مسئولین غرفه سونی هنوز توضیح چندانی درباره این تبلت یا کامپیوتر جذاب و زیبا ارائه نکرده اند‫.‬ باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این محصول فقط در حد یک طرح مفهومی نمایشگاهی باقی می ماند یا شاهد تجاری شدن آن هم خواهیم بود‫!‬


IMG_0070_620x407.jpeg


|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

قبلا خبر معرفی نازکترین اولترابوک جهان توسط ایسر را در نارنجی خوانده اید. حالا شرکت ایسر این اولترابوک را همراه با اولترا بوک دیگری به نام Timeline Ultra رسما معرفی کرده است.


اگر در این چند روز نارنجی را دنبال کرده باشید، تقریبا تمام ویژگی های ایسر S5 را اینجا خواندید. این لپ تاب جزو سری TimelineX ایسر است. از نظر مشخصات شباهت زیادی بین این مدل و ایسر S3 سال گذشته این شرکت وجود دارد و البته ۲ میلی متر از آن نازک تر است. در نگاه از نزدیک نیز طراحی آن شما را یاد مک بوک ایر و سری 9 لپ تاپ های سامسونگ می اندازد.


901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-1.jpg

901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-2.jpg

نکته جالب پورت های این لپ تاپ (اچ دی ام آی، یو اس بی 3.0 و تاندربولت) هستند که توسط یک درب هوشیار پوشیده شده اند تا سطح یک دستی در کنار لپ تاپ داشته باشیم. این پوشش مانند ماشین های گران قیمت با زدن یک دکمه باز می شود. (عکس زیر).


901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-8.jpg


اولترا بوک های دوم Timeline Ultra نام دارد. تایم لاین اولترا ها با اندازه های ۱۴ و ۱۵ اینچ عرضه شده اند و تقریبا می توان آنها را لپ تاپی عادی نامید. این سری دارای امکاناتی مانند درایو نوری و گرافیک جدا نیز هستند.


901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-5.jpg

901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-4.jpg

بطور کلی سری TimelineX در چند سال اخیر مرتب باریک تر و سبکتر شده اند تا اینکه امسال رسما به دسته اولترابوک ها وارد شدند. این ورود را مدیون بهبود در عملکرد و عمر باتری خود هستند. تایم لاین اولترا با ۲۰ میلی متر ضخامت، مشخصاتی مشابه به اسپایر S5 دارد و به گفته ایسر عمر باتری آن ۸ ساعت است.


ایسر S5 و تایم لاین اولترا هر دو دارای Always Connect Technology جدید ایسر هستند. این تکنولوژی رقیبی برای آی کلود اپل محسوب می شود. به علاوه این دو با داشتن Acer Green Instant On به سرعت ۱.۵ ثانیه از حالت خواب بیدار می شوند (wake-from-sleep).


|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

به دنبال تبلت های هانی کام 3.1 هستید؟ اگر این طور است، باید تبلت های جدید Archos را هم به کاندید های خود اضافه کنید. امروز Archos دو تبلت جدید را با نام های 80 G9 و 101 G9 معرفی نمود. هویدا ترین تفاوت این تبلت ها در سایز آن هاست که به ترتیب 8 و 10.1 اینچ می باشد.تبلت 8 اینچی، رزولوشنی برابر 1024x768 پیکسل دارد و رزولوشن تبلت 10.1 اینچی، 1280x800 پیکسل است.

 

هر دوی این تبلت ها، با افتخار از هارد 7 میلیمتری Seagate استفاده می کنند تا ظرفیت ذخیره سازیشان را تا 250 گیگابایت بالا ببرند. اما واقعا وقتی می توانیم از معایب و مزایای کامل این هارد مطلع شویم، که ببینیم آیا این هارد پر مصرف برای باتری این تبلت مشکل ایجاد خواهد کرد یا خیر. البته اعلام شده که اگر نیازی به هارد 250 گیگابایتی ندارید، می توانید از 16 گیگابایت حافظه داخلی و اسلات میکرو اس.دی بهره مند شوید.

 

وقتی به باطن بنگریم، اول از همه پردازنده ی 1.5 گیگاهرتزی دو هسته ای این تبلت ها ما را به خود جذب می کند. این تبلت از فلش پشتیبانی کرده و یک درگاه USB استاندارد هم روی آن تعبیه شده است.شما از خروجی HDMI هم بهره خواهید برد و پخش ویدئو با کیفیت 1080p برایتان فراهم خواهد بود.

 

برنامه این است که این تبلت را در اواخر سپتامبر عرضه نمایند. نکته غم انگیز این جاست که اگر در روز عرضه هم این تبلت را بخرید، یک تا دو ماه بعد، نسخه بستی حصیری خواهد آمد و هانی کام کهنه می شود. مانند بقیه دستگاه های مبتنی بر اندروید، تضمینی وجود ندارد که بستی حصیری را دریافت خواهید کرد یا خیر.

 

قیمت تبلت 8 اینچی، 280 دلار و قیمت مدل 10.1 اینچی، 350 دلار خواهد بود. قیمت پایین همان چیزی است که شما را به شدت برای خرید این دو تبلت ترغیب خواهد کرد.

 


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

با آمدن آیپد 2 و مشخص شدن قابلیت های تبلت های دیگر زمان مقایسه رسیده. تبلت های بسیاری رونمایی شده که هر کدام نقاط قوت و ضعفی خواهند داشت. تبلت هایی مثل BlackBerry Playbook که بر شانه های موفقیت گوشی های تلفن همراه BlackBerry خواهد ایستاد. Motorola Xoom که از بهترین های CES امسال بود. HP TouchPad که مرحله ی جدیدی از webOS را نشان داد. Samsung Galaxy Tab 10.1 که حاصل از تجربه ی سامسونگ در Galaxy Tab است. LG Optimus Pad که قابلیت ضبط و پخش تصاویر سه بعدی هم دارد.

آپدیت : مقدار مموری(رم) آیپد 2 مشخص شده و 512 مگابایت می باشد.

Click the image to open in full size.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
Lenovo K800 Lenovo K800

ظاهرا لنوو در نمایشگاه CES امسال فعالیت گسترده ای داشته و با محصولات جدیدش شرکت کنندگان را بیش از پیش هیجان زده کرده است. تلفن هوشمند K800 محصول جدیدی از لنوو است که مجهز به پردازنده قدرتمند اینتل است. طراحی گوشی بسیار جذاب بوده و مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 4.0 می باشد. در ادامه مشخصات و گالری تصاویر K800 لنوو را مشاهده می کنید.

گوشی K800 که ما در حال بررسی آن هستیم مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 2.3.4 است ولی لنوو تاکید دارد که Android 4.0 بر روی این گوشی نصب می شود.

این گوشی لنوو مجهز به پردازنده Medfiled اینتل با سرعت 1.6 گیگاهرتز، نمایشگر 4.5 اینچ با رزولوشن 720p با پنل TFT و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب آن است.

برای مشاهده عملکرد و ظاهر جذاب گوشی K800 ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

 

K800 همچنین مجهز به Wi-Di نیز می باشد. Wi-Di امکان ارسال  تصویر بصورت بی سیم و به نمایشگر دستگاه های مختلف را ممکن می سازد. با این فناوری می توانید تصاویر را از گوشی به تلویزیون ارسال کنید؛ البته برای دریافت سیگنال های بی سیم تصویر نیاز به یک آداپتور تلویزیون نیز خواهید داشت. فناوری WiDi تنها در دستگاه های مجهز به نسل دوم پردازنده های اینتل وجود دارد.

 

این محصول به زودی در نیمه اول سال 2012 به بازار چین راه می یابد ولی هنوز تاریخ دقیق عرضه آن به بازار جهانی مشخص نیست.

منبع: Theverge


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
Sony Concept Ultrabook Sony Concept Ultrabook

اغلب برند های مطرح در نمایشگاه های CES از اولترابوک های خود رونمایی کردند. ولی ظاهرا سونی از این غافله عقب مانده و برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشد از طرح مفهومی اولترابوک خود پرده برداری کرده است. علاوه بر این سونی در این نمایشگاه از سایر طرح های مفهومی خود مانند Slate و تبلت هیبریدی خود نیز پرده برداری کرد. این محصولات همگی پشت شیشه قرار داشته و امکان استفاده و کار کردن با آنها وجود نداشت. به همین دلیل تنها مشخصات ظاهری آنها قابل بررسی بود.

با وجود اتمام نمایشگاه CES همچنان با اخبار داغ و جذاب این نمایشگاه مواجه می شویم. یکی از این خبر ها در مورد غرفه محصولات آتی و طرح های مفهومی سونی است.

Sony Vaio Ultrabook

sony-ultrabook-6اولترابوک سونی در سال 2012 وارد بازار جهانی خواهد شد. تا زمان عرضه این محصول، مشخصات دقیق آن مشخص نخواهد شد. همه آنچه از مشاهده این اولترابوک از پشت شیشه! می توان دریافت، این است که بدنه اولترابوک تخت بوده و رنگ زیبایی دارد. اولترابوک Vaio دارای پورت های VGA، USB 2.0 ، USB 3.0 ، Ethernet، HDMI و همچنین یک کارت خوان حافظه است.

sony-ultrabook-4

ظاهر این اولترابوک با ظاهر لپ تاپ های سری Z سونی تفاوت چندانی ندارد.

Sony Slate

sony-slate-3

Sony Slate یکی از محصولات نمایشگاه CES بود که ظاهر عجیبی داشت. Sony Slate در واقع تلفیقی است از تبلت و کیبورد لمسی که در واقع ظاهری مشابه All-in-one دارند. این تبلت دارای یک پایه است که می توان آن را خواباند و از دستگاه به عنوان تبلت استفاده کرد و یا می توان با قرار دادن تبلت در پایه، آن را به دستگاهی مشابه All in one تبدیل کرد.

sony-vaio-hybrid-dos2

Sony Hybrid Tablet

sony-hybrid-tablet-2

آخرین دستگاه مفهومی سونی که در غرفه سونی در CES مشاهده کردیم، تبلت هیبریدی سونی بود. این تبلت مانند Eee Pad Slider اسوس، دارای کیبوردی زیر دستگاه است که به صورت کشویی بیرون آمده و مشابه لپ تاپ قابل استفاده خواهد بود. قرار است همراه با این محصول یک قلم نوری نیز عرضه شود تا کاربران بتوانند از آن با قلم استفاده کنند.

نظر شما در مورد این طرح های مفهومی چیست؟ به نظر شما کدامیک از این محصولات به تولید نهایی خواهند رسید؟

منبع: TrustedReviews


|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید